نمایش ˝قهوه قجری˝ روی صحنه تاتر نیشابور

خبرگزاری پانا: همزمان با عید سعید قربان نمایش طنز ˝قهوه قجری˝ به نویسندگی آتیلا پسیانی و كارگردانی هنرمند جوان نیشابوری علیرضا منفردی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به روی صحنه رفت.

کد مطلب: ۱۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، غلامرضا سلامتی مسوول دبیرخانه شورای نظارت برنمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: هنرمندان با ذوق و خوش قریحه ی تاتر نیشابور تاكنون با تكیه بر فرهنگ و ادبیات غنی توانسته اند آثاری در خورشان و فاخر را تولید و عرضه نمایندكه در عرصه اجتماعی درخشش داشته است، تا گواه این مدعا باشد كه هنر نیشابور در كشور دارای جایگاه و شأن والایی است و نمایش طنز "قهوه قجری" نیز كه توسط كروه تاتر شادیاخ تولید شده است همزمان با عید سعید قربان و دهه ولایت در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به روی صحنه رفت.

وی گفت : نمایش طنز "قهوه قجری" توسط آتیلا پسیانی نوشته شده و علیرضا منفردی هنرمند جوان تئاتر نیشابور كارگردانی كرده است و در این نمایش بازیگران صاحب نام نیشابوری: مهدی عمارلو ، داریوش صالح آبادی ، علیرضا منفردی ، جلال گداخته،سعید لطف آبادی، حمید پنچه باشی ، محدثه نصیری و اعظم حصاری به ایفای نقش پرداخته اند وفرزانه فرهمند، اسماعیل ایروانی ، ناصر تفضلی ، سعید لطف آبادی در مقام منشی صحنه، نور،موسیقی و پوستر همكاری دارند.

سلامتی به داستان این نمایش اشاره كرد و گفت: این نمایش باز خوانی ایرانی هملت شكسپیر است كه در فضای طنز وریتمیك ودر دوران سلسله قاجار رخ می دهد و در این نمایش شاه دربار با توطئه برادرو همسرش به قتل رسیده است و اكنون روح او ازپسرش خواهان انتقام است.

وی تصریح كرد : نمایش طنز " قهوه قجری " تا 6 مهر 91 همزمان با عید سعید قربان از ساعت 30/18 بعداز ظهر در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور و یژه عموم هنرمندان و مردم فرهنگ و هنر دوست نیشابوری به روی صحنه رفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار