مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸:

انجمن شورای مرکزی به دنبال افزایش نقش اولیا است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ ضمن تاکید بر نقش اولیا در انجمن شورای مرکزی، عنوان کرد آنان به دنبال افزایش نقش مدیران، خیرین، کارشناسان و متخصصین نیز در فرایند تعلیم‌و‌تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
انجمن شورای مرکزی به دنبال افزایش نقش اولیا است

جلسه تکریم و معارفه اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان آموزش‌و‌پرورش منطقه ۸ تهران در سالن ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

علی آمره، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ شهر تهران عنوان کرد: انجمن شورای مرکزی به دنبال افزایش نقش اولیا، مدیران، خیرین، کارشناسان و متخصصین در فرایند تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه افزود: انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرارداشته از این رو مهمترین عامل در تربیت ورشد فکری و اخلاقی ، هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است.

سپس طاهره صاحب الزمانی، معاونت پرورشی وتربیت بدنی ضمن تشکر از اعضا گفت: هر یک از دو کانون خانه و مدرسه به تنهایی امکان عمل موفقیت آمیز نخواهد داشت و باید به عنوان یک مرکز و یک نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند و مجموعه سیاست و برنامه ریزی‌هایی که آموزش‌و‌پرورش تدوین و به اجرا می‌گذارد در این دو کانون براساس یک سیاست، بینش و هدف خاصی دنبال می‌شود. اولیا به عنوان صاحبان اصلی سرمایه‌های با ارزش دارای حق اظهار نظر، حق نظارت و در برخی موارد حق دخالت در مسائل آموزش‌و‌پرورش هستند و تنها در این صورت است که فرآیند پیچیده و عمیق تربیت‌و‌تعلیم می‌تواند به شکل صحیح و شایسته ای به اجرا گذاشته شده و موجب رشد و تعالی شود. ممکن است رفتار و شیوه‌های تربیتی مربیان با رفتار و روشهای تربیتی اولیا در خانواده متفاوت یا احیانا در تضاد باشد که در این صورت تاثیرهای مخربی بر شخصیت کودک دارد.

در پایان علاوه بر ارائه پیشنهادات سازنده و همچنین برخی انتقادات، اعضا به بیان نقطه نظرات خویش پرداخته واحکام اعضا منتخب نیز به آنان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار