زارع‌پور: هیچ بسته اینترنتی حذف نشده است

تهران (پانا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماهی در یک سال و نیم اخیر ارائه نشده است، اظهار کرد هیچ بسته‌ای تا روز افزایش تعرفه‌ها در پنجم دی‌ماه، حذف نشده و صرفاً با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین‌الملل مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
زارع‌پور: هیچ بسته اینترنتی حذف نشده است

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماه در یک سال و نیم اخیر نداشتیم. هیچ بسته‌ای تا روز افزایش تعرفه‌ها در پنجم دی‌ماه، حذف نشده و صرفاً با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین‌الملل مواجه شده است.

وی افزود: فقط بسته‌های جدیدی که معرفی شد و در رسانه‌ها گفته شد قیمت آن با پنج سال پیش بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است، فعلا حذف شدند تا فضا آرام و برای بازنگری قیمت پیگیری لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برخی رسانه‌ها با خبر کذب حذف بسته‌های بلندمدت را منتشر می‌کنند که صحت ندارد و فضا را ملتهب می‌سازند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره رفع فیلتر از برخی پلتفرم‌ها، یادآور شد: این مسئولیت را رئیس‌جمهوری به دبیر مرکز ملی فضای مجازی سپرده است و در حکم او نیز این جمله درج شده که در سیاست‌های مسدودسازی بازنگری شود. هر زمان او را دیدید سئوال کنید. ما هم پیگیر هستیم.

زارع‌پور ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در دادستانی کل کشور است و ۱۲ به‌علاوه یک عضو دارد. مرکز ملی فضای مجازی هم سیزدهمین عضو آن است‌. ۶ عضو آن هم از دولت هستند. هر تصمیم به حداقل هفت رأی نیاز دارد. دو نماینده مجلس، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها هم عضو هستند. همه دولت هم باهم رأی دهند باز نیازمند همراهی مجلس و دیگر دستگاه‌هاست.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما پیگیر موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی هستیم. درباره برخی پلتفرم‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد. در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها به هرحال تصمیمی گرفته شده که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد ندارند. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دوبار در این زمینه اقدام کردیم و به کارگروه برده‌ایم که متاسفانه مخالفت شده است‌. بازهم تلاش می‌کنیم ولی وظیفه اصلی در این زمینه به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر آن سپرده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار