۲۶ هیات پارلمانی به تهران می‌آیند

مجلس شورای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین میزبان جلسه اضطراری کمیته فلسطین PUIC است

تهران (پانا)‌ - عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی با تاکید بر ‌اینکه فردا چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین میزبان جلسه اضطراری کمیته فلسطین PUIC است از حضور 26 هیات پارلمانی در تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۶ هیات پارلمانی به تهران می‌آیند

به گزارش خانه ملت، ‌ابوالفضل عمویی‌، با اشاره به میزبانی مجلس شورای اسلامی برای برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی و نخستین نشست کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس آسیایی گفت: فردا مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات خود برای پیگیری موضوع حمایت از مردم فلسطین را به نتیجه می رساند، از این رو چهارشنبه 20 دی ماه جلسه اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی به میزبانی مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی ادامه داد: اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی یکی از بزرگترین اتحادیه های پارلمانی است که همه کشورهای سازمان همکاری های اسلامی در آن عضو هستند. این اتحادیه کمیته ای ویژه برای امور فلسطین دارد که جلسه اضطراری این کمیته فردا در تهران برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بسیار افزایش یافته و تاکنون بیش از 23 هزار نفر شهید شده اند و افراد بسیاری همچنان مفقودالاثر هستند، کودکان، زنان و افراد غیرنظامی در غزه تحت فشار و آسیب زیادی قرار گرفته اند از این جهت لازم است همه کشورهای اسلامی با صدای متحد به حمایت از مردم مظلوم غزه برخیزند و از آنجایی که مجالس به عنوان نمایندگان مردم فعالیت می کنند نقش مهمی در انتقال فریاد مظلومیت مردم فلسطین برعهده دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نشست کمیته فلسطین با حضور روسای مجالس و نواب رئیس برگزار می شود، عنوان کرد: استقبال کشورهای اسلامی از این جلسه بیش از جلسات گذشته کمیته فلسطین بوده است و امیدواریم به یک نگاه مشترک و اجماع کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین دست پیدا کنیم.

عمویی با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس آسیایی (APA) در تهران، گفت: حاضرین در اجلاس تهران، این فرصت را دارند در جلسه اتحادیه بین المجالس آسیایی حضور پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه 26 هیات پارلمانی در اجلاس فردا حضور پیدا خواهند کرد، بیان کرد: در حال حاضر ریاست اتحادیه بین المجالس اسلامی برعهده رئیس مجلس الجزایر است که عصر امروز وارد تهران شد. همچنین هیات هایی از ترکیه، تاجیکستان، اندونزی، بورکینافاسو، چاد، مالی، موریتانی، سنگال، مراکش، مالزی، سوریه، ساحل عاج، عمان، فلسطین، لبنان، عراق، موزامبیک، عربستان سعودی، پاکستان، بحرین، امارات، جمهوری آذربایجان، تونس، کویت و مهمانان ویژه ای از پارلمان عربی و چین در برنامه های بین المللی تهران حضور خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار