دغدغه‌مندی وزارت ورزش نسبت به وضع مدال‌آوران؛

هاشمی: حمایت‌های ویژه از تیم ملی فوتبال داشتیم

آرزوی هاشمی از ایجاد فضای رقابتی منصفانه برای ایران در جام ملت‌ها

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان در آستانه جام ملت‌های آسیا 2023، با اشاره به‌‌ حمایت‌های ویژه از تیم ملی فوتبال، بر ایجاد فضای رقابتی سالم و منصفانه در این رویداد مهم قاره کهن، برای تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: حمایت‌های ویژه از تیم ملی فوتبال داشتیم

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در پایان مجمع کمیته ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه بسیار خوب و مفیدی بود؛ سال آینده مسابقات پارالمپیک پاریس را داریم که نظراتی هم مطرح شد که در چند محور نظرات مجموعه کلان ورزش را مطرح کردم. بحث جوانگرایی در رشته‌های پارا و بحث توجه به ورزش‌های پر مدال از اهمیت زیادی برخورددار است.

وی ادامه داد: مباحث و جمع‌بندی خوبی انجام شد تا بتوانیم با مجموعه دستگاه‌هایی که در ورزش دخیل هستند کار‌ها را پیش ببریم. وزارت ورزش به صورت کلان و کمیته المپیک و پارالمپیک در حوزه اختیار خودشان و وزارت ورزش در راستای توسعه ورزش ان‌شاءالله با کمک هم گام‌هایی برای توسعه ورزش در کشور برمی‌دارند.

وزیر ورزش و جوانان درباره گلایه‌های برخی ورزشکاران پارالمپیکی مانند ساره جوانمردی و زهرا نعمتی، پیرامون شرایط حمایتی‌شان برای اعزام به پاریس، گفت: هر مجموعه ورزشی باید استقلال خودش را داشته باشد. هرکسی در نظام ورزش مسئول است باید پاسخگوی عملکردش باشد. بخشی که متعلق به فدراسیون‌هاست خودشان باید پاسخ بدهند. بخشی که مربوط به خانواده المپیک و پارالمپیک است باید خودشان پاسخگو باشند. بخش‌های کلان و مدیریت ورزش که ما متولی‌اش هستیم هم ما باید پاسخگو باشیم.

هاشمی تصریح کرد: باید ببینیم موضوعات مطرح شده چیست. مطمئناً هم کمیته پارالمپیک و هم فدراسیون‌های مربوطه باید توجه کنند. اگر نیاز به نشست و جلسه باشد با کمال میل این آمادگی را دارم. ان‌شاالله دغدغه و نگرانی‌هایی که همه ورزشکاران و قهرمانان ما دارند را بررسی می‌کنیم تا بدون کمترین نگرانی در رویداد‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند. مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره عنایت دارند و می‌گویند به قهرمانان و مدال آوران توجه ویژه کنید. باید این تاکیدات مورد توجه متولی جامعه ورزش قرار بگیرد و دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

وزیر ورزش درخصوص آخرین اقدامات حمایتی دولت از تیم ملی فوتبال در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا، گفت: صفر تا صد این موضوع در اختیار فدراسیون فوتبال است. جلساتی را برگزار و حمایت‌های مالی لازم را در راستای اعزام تیم ملی فوتبال داشتیم، واریز و کمک شده است. البته به تمام رشته‌های ورزشی کمک‌های لازم را کرده‌ایم؛ به فوتبال این کمک ویژه‌تر انجام شده است. با هدایت و حمایت مجموعه ورزش کشور، فدراسیون فوتبال، با همدلی خانواده فوتبال ان‌شاالله این بچه‌ها در رقابتی سالم و منصفانه بتوانند دل مردم را شاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار