اولین جشنواره کیوی با حضور استاندار گیلان در تالش برگزار می شود

خبرگزاری پانا:مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور استاندار گیلان و مدیران استانی و مهمانانی از نقاط مختلف كشور در محله رودبارسرای شهر چوبر بخش حویق تالش برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۴۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:فرماندار تالش روز چهارشنبه گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور استاندار گیلان و مدیران استانی و مهمانانی از نقاط مختلف كشور در محله رودبارسرای شهر چوبر بخش حویق تالش برگزار می شود.
كریم الله شعبانی با اعلام این كه سالانه بیش از ۵۰ هزار تن كیوی در تالش تولید می شود ، افزود: این شهرستان مركز عمده تولید و كشت كیوی در گیلان است.
وی اضافه كرد: شهرستان تالش دو هزار هكتار باغات كیوی دارد كه یك هزار و ۷۰۰ هكتار آن امسال بارور شده و به باردهی كامل رسیده است.
وی ادامه داد: كیوی تالش بهترین كیوی از نظر اندازه و كیفیت در دنیاست و مشتریان بسیار خوبی نیز دارد.
شعبانی اظهار كرد: بیش از ۹۷ درصد محصول كیوی تالش به خارج از كشور صادر می شود و كیوی تبدیل به یكی از مزیت‌های كشاورزی شهرستان تالش شده است.
وی با بیان اینكه كیوی یكی از محصولات درآمدزاست ، بیان كرد: كیوی قابلیت ارزآوری و ایجاد اشتغال از طریق صنایع جانبی تبدیلی در بخش خوراك و بهداشتی را دارد.
وی پرداختن به بخش كشاورزی به ویژه ایجاد صنایع مربوط به محصولاتی مانند كیوی را از اولویت‌های شهرستان دانست و اضافه كرد: تاكنون توجه چندانی به این امر نشده است.
به گفته شعبانی ؛ برگزاری نخستین جشنواره كیوی می تواند در معرفی این محصول و ظرفیت های كشاورزی شهرستان تالش مهم و تاثیرگزار باشد.
شعبانی ایجاد نمایشگاه جانبی محصولات كشاورزی و صنایع دستی شهرستان ، اجرای چین كیوی توسط كیوی كاران و بسته بندی و بارگیری را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان كرد.
به گزارش ایرنا ، اولین جشنواره كیوی تالش به همت فرمانداری و جهاد كشاورزی این شهرستان با همكاری برخی ادارات با حضور استاندار گیلان و مقامات استانی و محلی عصر امروز برگزار می شود.
شهرستان تالش در ۱۱۰ كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار