پیش‌بینی وام ۳۵۰ میلیون تومانی برای زوجین زیر ۲۵ سال در بودجه ۱۴۰۳

افزایش میزان تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در بودجه سال آینده

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از تعیین مبلغ وام ازدواج جوانان در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی وام ۳۵۰ میلیون تومانی برای زوجین زیر ۲۵ سال در بودجه ۱۴۰۳

رحیم زارع با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1403 در بخش هزینه‌ای، گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز خود و در جریان بررسی بند (ث) تبصره 13 لایحه بودجه مصوب کرد تا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1401.1.1 بوده است، مبلغ 3 میلیارد ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله باشد.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25سال و زوج های زیر 23 سال سه میلیارد و پانصد میلیون ریال باشد.

وی تاکید کرد: نهایی شدن این مبلغ وام ازدواج، منوط به تصویب تبصره مذکور در صحن علنی مجلس و تایید از سوی شورای نگهبان است.

رحیم زارع همچنین با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1403 در بخش هزینه‌ای، گفت: کمیسیون در جریان بررسی بند (ث) لایحه بودجه سال 1403 پیرو تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده(10) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) مواردی را به تصویب رساند.

وی افزود: این کمیسیون مصوب کرد برای فرزندانی که از سال 1402 به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول چهارصد میلیون ریال، به ازای فرزند دوم هشتصد میلیون ریال، به ازای فرزند سوم یک میلیارد و دویست میلیون ریال، به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و بیشتر دو میلیارد ریال پرداخت شود.

رحیم زارع ‌همچنین در تشریح مصوبات شیفت شب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بند (پ) تبصره 11 لایحه بودجه، مصوب کرد به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه تار (فیبر) نوری کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهری را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای کارور معرفی شده از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با همکاری شهرداری‌ها ارائه کنند.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی بند (الف) تبصره 11 لایحه بودجه مصوب کرد تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ( ۱ ) قانون فوق الذکر و نهادها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، مکلفند حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای (به استثنای فصول ۱. ۴ و ۶ ) یا از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری موثر از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود اختصاص دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی بند (الف) تبصره 10 لایحه بودجه مصوب کرد؛ در اجرای ماده ۵۰ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت، میزان مالیات طرح پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن شامل (ساخت، آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ در طرح پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل ۳ میلیون ریال برای هر واحد تعیین شود و هیچ گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این طرح پروژه‌ها تعلق نگیرد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی بند (پ) تبصره 10 لایحه بودجه مصوب کرد؛ در اجرای ماده ۵۶ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت، هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلفند صد در صد سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات ۵۰ درصد سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون، تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، واریز کنند. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق منظور و طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف می‌رسد.

حقوق گمرکی کلیه ماشین آلات و قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید 2 درصد کاهش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی جز یک تبصره 9 لایحه بودجه مصوب کرد که حقوق گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات (با رعایت ماده ۳ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱)، قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید را به دو درصد کاهش دهد.

مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی یک درصد کاهش می‌‌یابد

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی جز 2 تبصره 9 لایحه بودجه مصوب کرد حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی و نهاده‌های دامی، پزشکی و شیر خشک مخصوص اطفال را به یک درصد کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار