آیت الله رئیسی در اجلاس سراسری نماز:

ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست

بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان نماز است

تهران (پانا) - رئیس جمهوری با بیان اینکه ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست، گفت بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان و آحاد جامعه نماز است .

کد مطلب: ۱۴۳۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست

آیت الله ابراهیم رئیسی در اجلاسیه سراسری نماز که در زنجان در حال برگزاری است، اظهار کرد: شکل گیری حیات طیبه و ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان پذیر نیست و نماز در حیات طیبه انسان ها بسیار تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه نخستین توصیه و تاکید به انسان ها نماز و حی علی الصلاه است، گفت: اگر نماز اقامه شود امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها شکل می‌گیرد، همچنین مبارزه با نفس و شیطان درون و شیاطین بیرون صورت خواهد گرفت.

رئیس دولت ادامه داد: مستحکم‌ترین پشتوانه برای یک انسان سالک که می‌خواهد در حوزه مبارزه با نفس و شیاطین، اشرار و طواغیت موفق شود نماز است.

وی با تشکر صمیمانه از استاد بزرگوار و مفسر عالی قدر جناب آقای قرائتی،‌گفت: ایشان در این سال ها و حدود سه یا چهار دهه گذشته تاکنون پرچم نماز و پرداختن به نماز را برافراشت که موجب افتخار است. حقیقتا در این حوزه بسیاری از فضلای حوزه علمیه، دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعات همت و همکاری کردند که بسیار هم در خانه،مدرسه، دانشگاه و سازمان ها و دستگاه ها موثر بوده است.

رئیسی افزود: خوشبختانه این تلاش ها در بین عموم مردم موثر بوده است و پرداختن به نماز و توجه دادن به این فریضه الهی باید بعد از این هم بسیار کار شود.

وی با بیان اینکه نماز در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی چه با منشا درونی و نفس اماره و چه با منشا بیرونی و ناشی از شیاطین و طواغیت انسان را یاری می‌کند، خاطرنشان کرد: گفته‌اند که راه مقابله با همه زشتی‌ها و رسیدن به همه خوبی‌ها نماز است و اساسا هیچ‌کس در مسیر کمال جز از طریق توجه به نماز به قله نمی‌رسد؛ اساسا نماز هم راه و طریق است و هم مقصد، مقصود و هدف.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بنده به این اعتبار اینجا حضور یافته‌ام که درباره وظایف خودم به عنوان یک مسئول اجرایی نسبت به نماز سخن بگویم، گفت: یک فرد مسئول و دارای مکنت و قدرت اول باید به ارتقای کیفیت و تقویت روح نماز خود توجه کند و روح او با روح نمازش انس بگیرد و در گام بعدی برای ترویج نماز از جایگاه و موقعیت خود بهره بگیرد.

رئیسی افزود: کسانی که دارای جایگاه‌ها و مسئولیت اجرایی هستند باید برای ترویج نماز الگوسازی کنند؛ این الگوسازی نیز باید با سلوک، عمل و روح نماز خود آنان صورت گیرد و عمل و کیفیت نماز آنها دیگران را به نماز دعوت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار