آغاز واکسیناسیون فلج اطفال‌برای کودکان اتباع خارجی در یزد

۱۴هزار و ۵۵۰ کودک زیر پنج سال اتباع خارجی در شهرستان داریم

یزد (پانا) - واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال ویژه نوزادان و کودکان زیر پنج سال اتباع و مهاجران خارجی در یزد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز واکسیناسیون فلج اطفال‌برای کودکان اتباع خارجی در یزد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور، از ۱۶ دی ماه عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه برای نوزادان و کودکان زیر پنج سال اتباع و مهاجرین خارجی در برابر بیماری فلج اطفال در شهرستان یزد آغاز می‌شود.

سید علی اکبر موسوی افزود: در کشور ما از سال ۲۰۰۱ تاکنون در نتیجه تلاش همکاران مراکز بهداشت، با پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال، تداوم داشته است.

موسوی اظهار کرد: بومی بودن بیماری فلج اطفال در کشور‌های افغانستان و پاکستان و افزایش تردد قانونی و غیرقانونی به داخل کشور، می‌تواند نشان‌دهنده خطر بالای انتشار مجدد بیماری در کشورمان باشد.

وی ادامه داد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال در دی ماه (۱۶ تا ۱۹) و بهمن ماه (۱۴ تا ۱۷) در شهرستان یزد اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ایمن سازی تکمیلی جهت نوزادان و کودکان زیر پنج سال اتباع غیر ایرانی در محلاتی که استقرار اتباع خارجی بیشتراست، با حضور تیم‌های سیار کارشناسان بهداشت صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب تعداد ۱۴هزار و ۵۵۰ کودک زیر پنج سال اتباع خارجی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود حدود هشت هزار نفر در طرح خانه به خانه در مناطق تجمع عمده مهاجرین واکسینه و واکسیناسیون مابقی بصورت فراخوان و دعوت به مراکز، انجام شود.

وی اهداف دیگر این طرح را، شناسایی جمعیت اتباع ساکن در مناطق و بررسی وضعیت ایمن سازی آنها، بررسی کارت واکسن اتباع و ارجاع نواقص برنامه ایمن سازی کودکان اتباع به مراکز تحت پوشش بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار