فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء تهران:

شهادت سردار سلیمانی تلنگری عظیم بر آشفته‌بازار جهان بود

شهرری یک (پانا) - فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا تهران در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی‌، شهادت ایشان را تلنگری عظیم بر جهان دانست و خبر شهادت سردار را زلزله‌ای در جهان توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شهادت سردار سلیمانی تلنگری عظیم بر آشفته‌بازار جهان بود

سردار قربان‌محمد ولی‌زاده، فرمانده سپاه حضرت سید‌الشهدا تهران، در مصلی شهر قیامدشت در سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، خبر شهادت سردارسلیمانی را مانند زلزله دانست و اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی تلنگری عظیم بر آشفته‌بازار جهان بود و ۴ سال پیش در ۱۲ دی ماه، زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی در عالم پیچید انگار زلزله‌ای در دنیا رخ داده است. هر شخص که خبر شهادت را می‌شنید به طور ناخودآگاه اشک از دیدگانش جاری می‌شد.

وی در ادامه گفت: خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی جزء اخبار تلخ آن روز بود که گویی انگار یک عضو از خانواده‌مان شهید شده است. همه‌ احزاب و گروه ها و تمام مردم برای شهادت این والا مقام غبطه می خوردند و اشک می‌ریختند چرا که حاج‌قاسم از تمام وجود برای دین اسلام مایع گذاشت و زحمات زیادی برای اسلام کشید. به همین دلیل از آن بزرگوار به عنوان یک مدرسه و الگو یاد می کنند.

قربان‌محمد ولی‌زاده، سردار سلیمانی را یکی از فرماندهان بانبوغ اسلامی دانست و اذعان کرد: شهید سلیمانی، شهید میدان‌های سخت بود. شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان با نبوغ اسلامی بود و تجربه شرکت در سه‌میدان نبرد را داشت. ایشان در هرجایی که فرماندهی می‌کرد بسیار موفق بود. در عملیات‌های مهم فرمانده و هدایت کننده آن عملیات بودند.

این مقام مسئول، از شهید سلیمانی به عنوان مکتبی یاد کرد و تاکید کرد: شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب و یک راه است و می‌بینیم که در دو دهه گفتمان انقلاب اسلامی را در عالم و دنیای اسلام متبلور می‌کند. ایشان هیچوقت بین گروه‌های نظامی و شیعه و اهل سنت تفاوتی قائل نمی‌شدند.

وی شهید سلیمانی را الگویی برای جهانیان دانست و اظهار کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه الگویی برای همه کسانی هستند که به دنبال خدمت به این نظام مقدس می‌باشند. ایشان به فکر دیده شدن و مشهور شدن نبودند و در جایی فرموند ما باید به آن بلوغی برسیم که به دنبال دیده شدن نباشیم و این راز محبوبیت شهید سلیمانی است.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا، مسئولیت پذیری سردار سلیمانی را یکی از عاملان اصلی محبوبیت ایشان دانست و گفت: مردم از قهرمانانی مانند سردار سلیمانی حمایت می‌کنند و قدردان زحمات آنان هستند. شهید سلیمانی مسئولیت پذیر بود و عامل دیگری که موجب محبوبیت ایشان در جامعه شد، دردمندی و مسئولیت پذیریشان بود.

وی افزود: اگر حضور شهید سلیمانی در منطقه نبود دشمنان، عهد کرده بودند به ایران حمله کنند و جوی خون ایجاد کنند اما با حضور مدافعین و سردار سلیمانی جلوی این اقدامات گرفته شد و اجازه ندادند کسی نگاهی سلطه جویانه به کشورمان داشته باشد.

ولی زاده، شهیدسلیمانی را یک مهندس خواند و ادامه داد: شهید سلیمانی یک مهندس به تمام عیار بود که موضوعات را معماری می‌کرد و از تهدید‌های بزرگ فرصت‌های دوران سازی می‌ساخت. حاج قاسم بود که با مهندسی خود کشور‌های منطقه از جمله فلسطین را با نبوغ خود تجهیز کرد و راه مقاومت را به آنان آموخت.

وی گفت: کشور‌هایی که به دنبال فراموشی فلسطین و نابودی آن بودند اکنون در سراسر عالم با نفرین و لعن جامعه مواجه هستند و از نظر فرهنگی، اخلاقی، نظامی و انسانی زیر سوال قرار گرفتند.

محمد‌قربان ولی زاده با اشاره به ناتوانی اسرائیل در مقابل فاسطین بیان کرد: اکنون می‌بینیم که قدرت اول و چهارم جهان نمی‌تواند در مقابل مجاهدان اسلام مقاومت کند و کاری از پیش جلو ببرند این قدرت مقاومتی است که سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی ایجاد کردند.

وی در آخر با تاکید بر شرکت در انتخابات اذعان کرد: امروز وظایف ما این است برای انتخابات ۱۱ اسفند آماده شویم در پای صندوق‌های رای و یکبار دیگر به دشمنان اسلام نشان دهید که پای دولت و کشورمان هستیم و برای بار دیگری نقش آفرینی کنیم در موضوعات انقلاب.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار