دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا:

قاسم سلیمانی فرزند میدان و دیپلماسی است

تهران (پانا) - دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالگرد عروج سردار مقاومت و شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در ستاد مرکزی کمیته امداد امام خمینی شرکت کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
قاسم سلیمانی فرزند میدان و دیپلماسی است

‌به گزارش روابط عمومی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، محسن رضایی با تبریک میلاد با سعادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین گرامیداشت یاد سپهدار و احیاکننده جبهه مقاومت و آرزوی تداوم راهش گفت: وقتی به قرآن و آیه "وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ" می‌نگریم، درمی‌یابیم که میلاد و شهادت به تعبیری هر دو یکی هستند و جای تبریک دارند، لذا قاسم سلیمانی در چنین روزی برای جهان مقاومت تولد دوباره پیدا کرد.

وی ضمن تبریک به بانوان و مادران به مناسبت روز مادر و زن به بیان شأن والای حضرت فاطمه و همچنین شأن مادری پرداخت و بیان داشت: مقام مادری بسیار شأن عظیمی است و فراتر از خانه‌داری و فرزندپروری است و وقتی به تاریخ می‌نگریم می‌بینیم حضرت فاطمه در خط مقدم جنگ احد حضور داشته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مقام زن و مادر افزود: قاسم سلیمانی و قاسم سلیمانی‌ها از دامان مادران غیوری برآمدند که خودشان فرزندانشان را راهی جبهه‌ها می‌کردند و اگر فاطمه نبود قاسم‌ها نبودند و حتی امام خمینی هم نبود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با یادآوری توسلات رزمندگان به حضرت فاطمه زهرا (س) در جبهه های جنگ، خاطرنشان کرد: در اکثر وصیت نامه های رزمندگان نام حضرت فاطمه را می‌بینیم و در عملیات‌ها هم هرجا به مشکل و گره بر‌می‌خوردیم، به حضرت زهرا متوسل می‌شدیم و رمز مشکل گشای عملیات‌ها، یا فاطمه و یا زهرا بود.

محسن رضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سرداران دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان بیست و چند ساله ای چون قاسم سلیمانی ها و متوسلیان ها در ابتدای انقلاب با تشکیل تیپ‌ها از نقطه صفر، غائله ۵ استان در آشوب کشور را ختم می‌کنند و بعد در دفاع مقدس جانانه می‌جنگند و حتی به لبنان می‌روند و مقدمات اخراج اسراییل از آن منطقه را فراهم می‌کنند و پس از آن حزب الله بوجود می‌آید و در ادامه با مجاهدت حاج قاسم محور مقاومت شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به جنگ غزه و ابعاد وسیع آن تصریح کرد: رژیم صهیونیست‌ی و حامیانش گمان می‌کردند غزه موضوع ساده ایست و به راحتی می‌توانند این منطقه کوچک را به زعم خود پاکسازی کنند، حال آنکه با همت و محوریت برادر قاسم سلیمانی امروز محور مقاومتی در منطقه شکل گرفته است که دیگر مساله غزه فقط ختم به فلسطین نمی شود و اکنون عراق، لبنان، سوریه و یمن هم شعله ور شده اند و ۸۰ درصد تجارت جهان در دریای سرخ دچار اخلال شده است.

سرلشکر محسن رضایی با بیان اینکه بعد از صفویه هرجا خواستیم قبل از میدان و با مذاکره وارد شویم شکست خوردیم و قاسم سلیمانی به عنوان فرزند میدان و دیپلماسی ایران ثابت کرد باید اول اقتدار داشته باشیم تا بتوانیم مذاکره کنیم و اگر امروز می‌گویند موضوعات غرب آسیا بدون ایران قابل حل نیست مرهون همین اقتدار هستیم.

وی در پایان با یادآوری ویژگی‌های شهید سلیمانی اظهار داشت: قاسم از ۲۰ سالگی انقلاب درون خود را آغاز کرد و او دوستدار مردم، نوازشگر ایتام و امدادرسان مددجویان بود و امروز هم جوانان با استعداد ما که گوهرهای کشورند می‌توانند تبدیل به حاج قاسم‌ها شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار