در جلسه دبیران کل احزاب با رئیس‌جمهوری چه گذشت؟

شاکری: تمهیدات آیت الله رئیسی، تمهیداتی اخلاقی و مبتنی بر همراهی با احزاب است

تهران (پانا) - دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی جزئیات جلسه رئیس جمهوری با دبیران کل احزاب را تشریح کرد و گفت ما چنین جلساتی در دوران آقای خاتمی نداشتیم؛ به نظر می‌رسد که تمهیدات آیت الله رئیسی، تمهیداتی اخلاقی و مبتنی بر همراهی با احزاب است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
در جلسه دبیران کل احزاب با رئیس‌جمهوری چه گذشت؟

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با پانا در خصوص جلسه آیت‌الله رئیسی با ۵۰ تن از دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی، اظهار کرد: «در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، این جلسه دومین جلسه‌ای بود که دبیران کل احزاب ملی با ایشان داشتند و رئیس جمهور وقت مبسوطی را قرار دادند و تقریبا تمامی دوستان صحبت کردند. حدود دو ساعت دبیران کل نکاتی را مطرح می‌کردند و نیم ساعت هم آقای رئیسی صحبت و مباحث را مطرح کردند.»

وی با بیان اینکه جلسه با بیانات آقای انصاری شروع شد و با اظهارات دکتر حداد عادل به پایان رسید، افزود: «مباحث کلی قانون انتخابات، پیش ثبت‌نام‌ها و نقش نظارتی شورای نگهبان مطرح شد. میزان مشارکت مردم و اجرای چهار شاخص مدنظر مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت. یکی از درخواست‌های دبیران کل احزاب این بود که جایگاه احزاب برای مشارکت دادن مردم در انتخابات پررنگ‌تر شود. موضوع وضعیت معیشت، اقتصاد و مبارزه با مفاسد نیز مطرح شد.»

این فعال سیاسی ادامه داد: «رعایت اخلاق رقابت بین احزاب و استفاده از امکانات دولت به طور عادلانه برای فعالیت احزاب به خصوص در موضوع رسانه ملی نیز از موضوعاتی بود که مورد تاکید واقع شد. از برنامه‌های گفتگویی و مناظره ای و مستندهای رسانه ملی استقبال شد. همچنین درخواست شد سلامتی که برای انتخابات دنبال می‌شود توسط دستگاه‌های نظارتی مدنظر قرار گیرد.»

شاکری تصریح کرد: «طیف نظرات از تندترین انتقادات تا همراه‌ترین نظرات در این جلسه مطرح شد. آقای رئیسی هم با ارائه گزارشی تاکید کردند که دولت در انتخابات کاندیدا ندارد و در این قضایا جانبدارانه ورود پیدا نمی‌کند و دولت، تنها بستر را فراهم می‌کند که تمامی فعالان سیاسی مشارکتی خوب و رقابتی سازنده داشته باشند.»

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: «رئیس جمهوری تاکید کردند که آنچه که مطرح است اجرای قانون است. قانونگذار مجلس است و دولت به عنوان نهاد اجرایی، مجری قانون است و شورای نگهبان نیز قانون را اجرا می‌کند. اگر مدارک اشخاصی کامل نبوده به سلایق سیاسی مربوط نیست و قانون تعیین کننده بوده است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما چنین جلساتی را در دوران آقای خاتمی نداشتیم؛ به نظر می‌رسد که تمهیدات آیت الله رئیسی، تمهیداتی اخلاقی و مبتنی بر همراهی با احزاب است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار