رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی خبر داد:

معلمان ‌‌مدارس غیر‌دولتی با 25 ساعت کار «تمام‌وقت» می‌شوند

بیش از ۱۰۰ هزار معلم ابتدایی در مدارس غیر‌دولتی مشغول به کار هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت با مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی معلمان مدارس ابتدایی با 25 ساعت فعالیت در مدرسه باید از تمامی مزایای قانون کار و بیمه بهره‌مند شوند که این عدد قبلا با 44 ساعت تدریس محسوب می‌شد. این عدد برای معلمان آموزش متوسطه اول و دوم 30 ساعت تدریس است. تاثیر بیش از ‌40 درصدی مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی در حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان ‌‌مدارس غیر‌دولتی با 25 ساعت کار «تمام‌وقت» می‌شوند

‌احمد محمودزاده‌ با اشاره به مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی و اهتمام خوب نمایندگان مجلس در این راستا اظهار داشت‌: نقطه طلایی مصوبات مجلس شورای اسلامی که در 17 بند صورت پذیرفت توجه به حقوق و بیمه معلمان مدارس غیر دولتی بود که بعضا در این مورد در حق آن‌ها و زحماتی که در کلاس درس متقبل می‌شدند اجحاف صورت می‌گرفت.

بیش از 100 هزار معلم ابتدایی در مدارس غیر‌دولتی مشغول به کار هستند

محمودزاده با تاکید بر اینکه بیش از 100 هزار معلم ابتدایی در مدارس غیر‌دولتی مشغول به کار هستند، گفت: با مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی معلمان مدارس ابتدایی با 25 ساعت فعالیت در مدرسه باید از تمامی مزایای قانون کار و بیمه بهره‌مند شوند که این عدد قبلا با 44 ساعت تدریس محسوب می‌شد.

وی با تاکید بر این که معلمان آموزش متوسطه اول و دوم شاغل در مدارس غیر دولتی نیز با 30 ساعت تدریس در مدرسه می‌توانند از مزایای قانون کار بهره‌مند شوند، تصریح کرد: با اجرایی‌شدن این مصوبات طی مراحل قانونی بیش از 40 درصد در حقوق و مزایای معلمان ابتدایی و کمتر از 40 درصد در حقوق و مزایای معلمین متوسطه اول و دوم شاغل در مدارس غیر دولتی تاثیر خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مصوبات پس ار تایید در شورای نگهبان و ابلاغ دولت‌ لازم الاجرا خواهد بود‌، تاکید کرد: امیدواریم فرایندهای قانونی این مصوبات با سرعت انجام پذیرد و معلمین عزیز و زحمتکش در مدارس غیر دولتی بتوانند پس از سال‌ها به حق و حقوق قانونی خود دست یابند.

محمودزاده ادامه داد: از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی در مورد مدارس غیر دولتی مباحث‌ استقرار، فضا و ظرفیت مدارس و استاندارد‌سازی در این راستا بود که در این موارد نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

ضرورت ایجاد سامانه الکترونیک یکپارچه برای کلیه مدارس و مراکز غیر دولتی

وی ایجاد سامانه الکترونیک یکپارچه برای کلیه مدارس و مراکز غیر دولتی را ضروری دانست و افزود: شفافیت در امور یکی از اصل‌های جدی دولت سیزدهم و از تاکیدات مقام عالی وزارت است که سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در این راستا پیشتاز است.

معاون وزیر آموزش و پروورش، با تاکید بر اینکه در حال بررسی شاخص‌های رتبه‌بندی در مدارس غیر دولتی هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک و با تعریف شاخص‌های رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی منطبق بر اسناد بالادستی، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور بتوانیم کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی را ارتقا بخشیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار