سخنگوی صنعت آب خبر داد:

پُرشدگی سدهای تهران، فقط ۱۵ درصد

تهران(پانا)- سخنگوی صنعت آب گفت میزان خروجی آب از سدها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است و بر این اساس باید مدیریت درست مصرف آب مورد توجه جدی باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پُرشدگی سدهای تهران، فقط ۱۵ درصد

فیروز قاسم‌زاده اظهار داشت: پیش‌بینی‌های پُربارشی در فصل پاییز محقق نشد و کشور برای چهارمین سال متوالی شرایط خشکسالی را تجربه می‌کند.

وی گفت: باتوجه‌به دریافت‌ نشدن بارش‌های کافی تاکنون، بخش آب کشور با تنظیم برنامه مدیریت منابع و مصارف حوضه‌های آبریز و اجرای طرح‌های مناسب، درصدد تامین آب مطمئن برای بخش‌های مختلف مصرف به‌ویژه بخش شرب است.

قاسم‌زاده درباره خروجی سدهای کشور، افزود: خروجی آب سدهای کشور از پنج میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۰ درصدی میزان تامین مصارف از محل سدها نسبت به پارسال است.

سخنگوی صنعت آب، موجودی مخازن سدهای کشور را در روز نهم دی‌ماه با ۴۰ درصد پُرشدگی، معادل ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بود که نشانگر هشت درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: البته حجم سدها در مقایسه با متوسط پنج سال گذشته دارای کاهش ۱۰ درصدی است.

قاسم‌زاده، درصد پرشدگی سدهای پایتخت را ۱۵ درصد اعلام‌کرد و گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز نزدیک‌به ۲۴ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار