کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ارتقای کیفیت آموزش هدف اولیه طرح رتبه‌بندی

تهران(پانا)- کارشناس آموزش و پرورش اظهار کرد اولین هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی ارتقای کیفیت آموزش بود و بحث معیشت و ارتقای معیشت معلمان،در جایگاه دوم و سوم قرار داشت اما به این دلیل که  اجرای طرح در دولت‌های قبل به درازا کشیده شده بود و با توجه به تورم موجود در جامعه، این تفکر ایجاد شد که طرح رتبه بندی برای ارتقای معیشت معلمان آمده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت آموزش هدف اولیه طرح رتبه‌بندی

نرگس ملک‌زاده، کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره هدف اجرای طرح رتبه‌بندی، اظهار کرد:«فاصله درآمدی بین معلمان و دیگر کارمندان، باعث شد همه در مورد بعد مالی طرح رتبه‌بندی صحبت کنند اما هدف از اجرای این طرح چیز دیگری بود. بهتر است هنگامی که از آثار طرح رتبه‌بندی صحبت می‌کنیم به بررسی تاثیر این طرح در کیفیت علم و دانش بپردازیم.»

ملک‌زاده افزود: «طرح رتبه‌بندی در ارتقای شان معلمان تاثیر گذار بوده اما بهتر است به بعضی نکات درباره این طرح توجه شود. طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه تلویزیونی، اکنون با وجود رتبه‌بندی همچنان حقوق معلمان سی درصد از بقیه کارمندان پایین‌تر است.»

این کارشناس بیان کرد: «بهتر است علاوه بر رتبه‌بندی، افزایش فوق‌العاده 50 درصدی که به کارمندان پرداخت شد نیز به معلمان پرداخت شود.»

وی گفت: «طبق دستورات، شغل‌های اختصاصی باید فوق العاده ویژه دریافت کنند و شغل معلمی اختصاصی‌ترین شغل در آموزش و پرورش است. جدا از این موضوع و قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی، بسیاری از معلمان به دنبال دریافت فوق‌العاده ویژه خود بودند.»

ملک‌زاده خاطر نشان کرد: «درست است که طرح رتبه‌بندی به افزایش حقوق معلمان کمک کرده است اما با توجه به تورم بالای موجود در جامعه، این حقوق کفاف زندگی معلمان را نخواهد داد. شخصی که سرپرست خانوار است باید بتواند با حقوق دریافتی خود یک زندگی را اداره کند.»

وی بیان کرد: «اولین هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی ارتقای کیفیت آموزش بود و بحث معیشت و ارتقای معیشت معلمان،در جایگاه دوم و سوم قرار داشت اما به این دلیل که اجرای طرح در دولت‌های قبل به درازا کشیده شد و با توجه به تورم موجود در جامعه، این تفکر ایجاد شد که طرح رتبه بندی برای ارتقای معیشت معلمان آمده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار