پایان تفاهنامه تعویق اعزام به خدمت ورزشکاران؛

۴۰ ورزشکار باید لباس سربازی بر تن کنند

تهران (‍پانا) - با پایان مهلت اجرای تفاهم‌نامه «تعویق اعزام به خدمت مشمولان ورزشکار ملی و لیگ برتر» به خدمت سربازی، حالا بین ۳۰ تا ۴۰ ورزشکار در رشته‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال تنها تا پایان این فصل مهلت دارند که وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ ورزشکار باید لباس سربازی بر تن کنند

‌معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا آمار نفراتی را که در حال استفاده از ‌تفاهمنامه معافیت هستند، اعلام کرده است. بر این اساس در رشته بسکتبال یک نفر، در رشته والبیال کمتر از ۱۲ نفر و در رشته فوتبال نزدیک به ۲۰ نفر در لیگ‌ برتر و پنج نفر در تیم ملی در حال بهره‌مندی از این تسهیلات هستند.

بر اساس آنچه که معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرده، این افراد می‌توانند تا پایان فصل جاری از این تسهیلات بهره‌مند شوند و پس از آن باید وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند و در غیر اینصورت به عنوان مشمول غایب شناخته می‌شوند.

اخذ معافیت دائم یا موقت نظیر معافیت تحصیلی و ... ، اعزام به سربازی و گذراندن دوران خدمت در یکی از تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح جزو راهکارهایی است که با پایان فصل پیش‌روی این بازیکنان قرار خواهد گرفت. البته نحوه حضور این افراد در تیم‌های ورزشی نیز با نظر معاونت تربیت بدنی در ستادکل نیروهای مسلح انجام خواهد شد و شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که ستادکل به تمامی تیم‌های ورزشی خود تاکید کرده تا حضور فعالانه و جدی‌تری در عرصه‌های تخصصی خود داشته باشند.

‌سازمان وظیفه عمومی فراجا همچنین اعلام کرده که توقف اجرای این تفاهمنامه ارتباطی با اجرای قانون سرباز قهرمان ندارد و این قانون در حال اجراست. بر اساس قانون سرباز قهرمان تمامی مشمولان ورزشکار حرفه‌ای در تمامی رشته‌های تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک در صورت کسب مقام های اول تا سوم در بازی‌های المپیک، آسیایی و جهانی از امتیاز معافیت از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی برخوردار می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار