در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی باید بر عهده مدیریت شهری باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی باید بر عهده مدیریت شهری باشد، گفت نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی مربوط به فعالیت‌های مدیریت شهری است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی باید بر عهده مدیریت شهری باشد

احمد محرم‌زاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و نظارت بر تعرفه آن‌ها اظهار کرد: «نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی باید بر عهده مدیریت شهری باشد چرا که این مساله مربوط به فعالیت‌های شهری است و شهرداری باید تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را تعیین کند.»

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اختلافات مطروحه درخصوص صدور مجوز تاکسی‌های اینترنتی گفت: «صدور مجوزها بر عهده شهرداری است که باید ساماندهی کند و از عهده وزارت صمت خارج است؛ چرا که وزارت صمت مسئول رسیدگی به مشکلات متعدد دیگری از جمله معادن، تجارت و صنعت کشور است.»

وی ضمن تاکید بر اینکه نباید یک وزارتخانه مسئولیت صدور مجوزها و وزارتخانه دیگر مسئول نظارت بر آن‌ها را داشته باشد، بیان کرد: «نهادی که بر مسائل شهری نظارت می‌کند باید صدور مجوز هم بر عهده همان نهاد باشد، پس هر دو باید از یک ارگان صادر شوند. در واقع باید مدیریت یکپارچه بر این موضوع حاکم باشد و در نهایت همه اتفاقات باید به نفع شهروندان باشد.»

تشکیل کمیته ویژه برای تعیین تکلیف تاکسی های اینترنتی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران هفته گذشته در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درخصوص نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی گفت: در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی اختلاف نظر وجود دارد، این اختلاف نظر ناظر بر صدور مجوزهاست که از وزارت صمت مجوز بگیرند یا بر اساس قانون باید از شهرداری مجوز دریافت کنند که محل سوءاستفاده شده است. نظر ما این است که‌ مجوز را از شهرداری بگیرند اما از این موضوع سوء استفاده می‌شود. بنده موضوع را در هیات دولت مطرح کردم و قرار شد کمیته‌ای شکل بگیرد که بنده نیز عضو آن هستم. قرار شد استدلال کنیم که مجوزها مبنی بر حمل و نقل عمومی است و باید شهرداری تصمیم بگیرد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار