یک میلیون و ۹۳۰ هزار مسکن ملی در حال ساخت است

اردبیل(پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار مسکن ملی در سطح کشور در حال ساخت است که بهره‌برداری بخشی از این واحد‌ها آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیون و ۹۳۰ هزار مسکن ملی در حال ساخت است

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح پروژه ۲۱۰ واحدی شهید پیران اندیشه ۲ نهضت ملی مسکن اردبیل، گفت: طبق آخرین آمار، ساخت‌وساز در حوزه مسکن ملی به بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد در کشور رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بر این تعداد افزوده شود.

وی افزود: نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت است که بهره‌برداری بخش از واحدهای این پروژه‌ها آغاز شده و به‌تدریج به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باتوجه‌به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی، انتظار می‌رود تأمین مالی از سوی شبکه بانکی صورت بگیرد و که در این صورت شاهد رشد ساخت‌وساز در کشور خواهیم بود.

بذرپاش اضافه کرد: با وجود کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن ملی از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد که با دستور رئیس‌جمهور و همت شورای پول و اعتبار انجام شد، هنوز بازپرداخت این تسهیلات برای متقاضیان سخت است و اصلی‌ترین درخواست مردم کم‌شدن بازپرداخت ماهانه تسهیلات است.

وی گفت: در این زمینه با بانک مرکزی توافق شد که بازپرداخت تسهیلات مسکن ملی به‌صورت پلکانی باشد و از این طریق به متقاضیان نهضت ملی مسکن کمک شود؛ همچنین امیدواریم در آینده نرخ سود تسهیلات بانکی بخش مسکن را کاهش دهیم.

گفتنی است مهرداد بذرپاش ،وزیر راه‌وشهرسازی به همراه محمدجواد اسماعیلی ،مدیرعامل شرکت توسعه گران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) صبح امروزبا استقبال استاندار و مدیرکل راه‌و‌شهرسازی وارد اردبیل شد.

وزیر راه برای پیگیری میدانی آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌آهن اردبیل - میانه و نهضت ملی مسکن به اردبیل سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار