عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد برای اولین بار در سال 1401 عدد پیش‌بینی‌شده برای مالیات نه تنها محقق شد بلکه 103 درصد وصولی مالیات‌ها بود زیرا فرارهای مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی شناسایی شد

کد مطلب: ۱۴۳۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی

علی‌اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت ‌وگو با پانا درباره اقدامات انجام شده برای کاهش میزان وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، گفت: «مجلس در کنار تلاش برای تحقق شعار بودجه بدون نفت اقدامات زیادی انجام داد و یکی از این اقدامات شناسایی درآمدهای پایدار مالیاتی است.»

وی در ادامه بیان کرد: «مجلس اقدامات دیگری هم انجام داد مثلا قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سکه، دلار، اتومبیل و ملک را تصویب کرد تا به این وسیله از این منابع درآمدی هم مالیات اخذ شود و صرفا برای تامین بودجه به درامدهای نفتی وابسته نباشد.»

علیزاده برمی توضیح داد: «این چهار عایدی که برخی از دلال‌ها آنها را خرید و فروش می‌کنند، مشمول مالیات شده است. به عنوان مثال فردی در یک خرید، 25 هزار سکه بهار آزادی خریداری کرده است و این سکه که زمانی 10 میلیون بوده است 15 میلیون تومان سود کرده است. این درآمد کلان در گذشته مشمول مالیات نمی‌شد و تمام این اقدامات گام‌هایی در مسیر رسیدن به بودجه بدون نفت است.»

علیزاده برمی گفت:« در گذشته برخی افراد ملک و املاک خریداری می‌کرد و بعد از افزایش قیمت بدون اینکه مالیاتی بدهد آن را به فروش می‌رساند اما اکنون مشمول مالیات می‌شود.»

وی ادامه داد:«قانون بانک مرکزی هم در این مجلس بعد از 50 سال تصویب شد و با تمام قدرت از بنگاه‌داری بانک ها جلوگیری می‌کند. بانک‌ها باید فقط کار بانکی انجام دهندبنابراین هم مجلس و هم دولت هر دو عزمشان جزم است که کشور را از وابستگی به فروش نفت خام نجات دهند.»

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد:«این مالیات گرفتن به هیچ وجه منجر به افزایش مالیات‌های کنونی نمی‌شود بلکه پایه‌های مالیاتی جدید شناسایی می‌شود. اقشار کم درآمد مثل کارمندان و کسبه خرد نه تنها مالیاتشان اضافه نمی‌شود بلکه معافیت‌های مالیاتی آنها نیز افزوده می‌شود. درآمد را از پولدارها می‌گیرند و به محرومان می‌دهند و به این ترتیب عدالت اجتماعی را ایجاد می‌کنند.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد:« صنایع و تولیدکنندگان باید 25 درصد درآمدشان را مالیات دهند اما در عرض دو برنامه، سالانه 7 درصد به آنها تخفیف مالیاتی داده شد. یعنی به جای 25 درصد 18 درصد مالیات می‌دهند. این اقدام به معنی کاهش مالیات به نفع تولید و افزایش مالیات در جهت شناسایی فرارهای مالیاتی است.»

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: «این مجموعه‌ها اگر دست به دست هم بدهند و مجلس قانون بودجه خوبی بنویسد و دولت هم اجرا کند اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت و پس از ده‌ها سال آرزوی ملت که نجات از وابستگی به نفت بود تحقق خواهد یافت.»

وی ادامه داد: «برای اولین بار در سال 1401 عدد پیش‌بینی‌شده برای مالیات نه تنها محقق شد بلکه 103 درصد وصولی مالیات‌ها بود زیرا فرارهای مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی شناسایی شد، به این وسیله می‌توان درآمدهای نفتی را صرف زیر ساخت ‌ها در کشور کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار