مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

‌دولت با تقوای سیاسی بدون هیاهو و نمایش به‌دنبال حل مسائل است

تهران (پانا) - مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت دولت با تقوای سیاسی بدون هیاهو و نمایش، درگیری‌های حاشیه‌ای و دعواهای سیاسی و فضاسازی‌های رسانه‌ای، به دنبال حل مسأله است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
‌دولت با تقوای سیاسی بدون هیاهو و نمایش به‌دنبال حل مسائل است

‌به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، عبدالله مرادی پنج‌شنبه هفتم دی در جمع کنشگران و دستیاران مردمی فرمانداران سراسر استان که با محوریت مشارکت در انتخابات یازدهم اسفند برگزار شد، برپایی گردهمایی‌های مردمی را برای دولت و نظام بابرکت دانست.

وی اظهار کرد: مشارکت مسأله‌ای است که باید در عرصه‌های مختلف عمومی، جهادی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ... رخ دهد و نتیجه آن در مشارکت سیاسی و صندوق رأی بروز یابد.

وی با اشاره به تأثیر مشارکت اجتماعی مؤثر در فاصله میان انتخابات از طریق سازمان‌های مردم نهاد، مراکز جهادی و فرهنگی، مساجد، هیئت‌های اندیشه‌ورز، دفاتر تسهیلگری، افزود: اگر تمام ظرفیت‌های نظام که برای مشارکت فراهم کرده است فعال باشد، تأثیر آن در صندوق رأی هم آشکار خواهد شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به دولت و فعالان عرصه انقلاب، بر به اوج رساندن مشارکت عمومی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: باید فرآیند مردمی‌سازی را مستمر انجام دهیم تا خیر و برکتی برای نظام و انقلاب و مردم استان داشته باشیم.

وی جلب اعتماد عمومی را در نتیجه گفت‌وگوهای مستمر پایدار و مؤثر دانست و افزود: هشت سال رشد اقتصادی صفر، آثارش را در همه عرصه‌ زیرساخت‌های مختلف از جمله برق، راه، انرژی و ... نشان داده است و اکنون دولت در حوزه عملکردها تمام تمرکز خود را به رفع ناترازی‌ها و ناتمامی‌های به جامانده از گذشته گذاشته است.

مرادی با اشاره به اینکه پروژه‌های متوقف شده بر میزان نارضایتی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها افزوده است، ادامه داد: هر پروژه‌ای که دولت بخواهد برای رفع نیازهای مردم و توسعه کشور بر آن تمرکز کند، با یک فرآیند به جا مانده طولانی مملو از مسائل و مشکلات و چالش‌ها مواجه است.

وی با تأکید بر اینکه وجود فاصله‌ها در کرمان و به خصوص جنوب کرمان که دچار محرومیت و کم‌برخورداری است، در گفتمان انقلاب اسلامی پسندیده نیست، تصریح کرد: باید اطمینان بدهیم که اراده انجام کار و حل مسأله در دولت وجود دارد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: دولت با تقوای سیاسی بدون هیاهو و نمایش، درگیری‌های حاشیه‌ای و دعواهای سیاسی و فضاسازی‌های رسانه‌ای، به دنبال حل مسأله است که مستلزم آن است به یکدیگر کمک کنیم و پیکره واحد برای دنبال کردن اهداف انقلاب ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید نگاهمان در تمام مجموعه‌های مردمی‌سازی مثل هیئت‌های اندیشه‌ورز و جبهه فرهنگی مشترک باشد و گفتمان‌سازی داشته باشیم، گفت: نباید احساس کنیم که مجموعه‌های مشارکت‌کننده مردمی اتاق فکرند بلکه باید به دنبال کار مشترک دسته جمعی باشیم تا ایده‌ها در این مجموعه‌ها بیان و پرورش یابد و محقق شود.

مرادی، دستیاران مردمی را دارای اندیشه، اراده اجرا و ظرفیت اجتماعی دانست و افزود: دستیار مردمی مانند سایر مجموعه‌های انقلابی به معنای واقعی کلمه باید حلقه میانی باشد و در قبال نظام و دولت رویکرد مطالبه‌گری و در قبال مردم رویکرد جهاد تبیین را دنبال کند.

وی با بیان اینکه دستیاران مردمی در بسیاری از حوزه‌ها باید حلقه اتصال حاکمیت و جامعه باشند و فرآیندهای حکمرانی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تسهیل کنند، اظهار کرد: حلقه‌های میانی می‌تواند صادقانه‌ترین و واقعی‌ترین تصویر را از بستر جامعه منتقل کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور یکی از مهمترین مؤلفه‌های گفتمانی دولت را موضوع حکمرانی استانی بیان کرد که مسأله جامعه است و ادامه داد: دستیاران مردمی‌سازی در این حوزه می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در عرصه انتخابات، محمل برای وعده‌های بی‌حساب و کتاب و محقق نشدنی فراهم می‌شود، گفت: جامعه صادقانه به میدان می‌آید و در چارچوب نظام و به عشق کشور و رهبری در انتخابات مشارکت می‌کند و اگر محقق نشود دچار سرخوردگی می‌شود.

مرادی بیان کرد: بایستی همه مجموعه‌های فعال در حوزه پیشرفت استان و شهرستان، با نگاه راهبردی به یک نظر واحد برسند و گفتمان واحدی را دنبال کنند که به گفتمان مسلط جامعه تبدیل شود و جریان اجتماعی پشت سرآن بیاید و تمام مدیران شهرستان و استان در آن چارچوب حرکت کنند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی پروژه‌های مؤثر و رضایت‌مند و تمرکز بر آن در دولت، بیان کرد: وقتی مطالبه واحد باشد و هر مقام دولتی که وارد می‌شود، با حرف واحد روبرو شود، در پیشبرد و برنامه‌ریزی دولت هم مؤثر خواهد بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم مطالبات شهرستان‌ها را با همدلی و همت استاندار انقلابی و اراده جمعی که در مجموعه استانداری وجود دارد، جامه عمل بپوشانیم و در جهت تحقق اهداف نظام ‌جمهوری اسلامی حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار