معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

ایران از نرخ رشد باسوادی 2.5 برابر متوسط جهانی برخوردار است

رویکرد جدید نهضت سوادآموزی توجه به انواع «سواد» در جامعه است

قم (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت امروز مفهوم سواد تغییر یافته و بنابر اقتضائات جدید ما را به بهره‌مندی از انواع سواد نیازمند کرده‌ است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ایران از نرخ رشد باسوادی 2.5 برابر متوسط جهانی برخوردار است

علیرضا عبدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در سالن محراب حرم مطهر اظهار کرد: ضریب نفوذ باسوادی در کشور بالاست و از نرخ رشد باسوادی 2.5 برابر متوسط جهانی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: صدور دستور فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی در کشور آن هم در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان از عمق نگاه حضرت امام خمینی(ره) در فرهنگ‌سازی کشور دارد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: در ابتدای انقلاب نرخ رشد با‌سوادی در کشور ۴۷ درصد بود که الان این آمار در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۸ درصد رسیده‌ است.

عبدی تصریح کرد: امروز مفهوم سواد با گذشته تغییر کرده و بنابر اقتضائات جدید ما را به بهره‌مندی از انواع سواد اعم از سواد رسانه، سواد روابط اجتماعی و غیره نیازمند کرده‌ است که ما باید مفاهیم آن را با رویکردهای جدید ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار