با حضور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

آکادمی استعداد یابی ورزشی سنجش قابلیت های جسمانی مدارس هرمزگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری پانا: همزمان با 30مهرماه روز ورزش دانش آموزی، آکادمی استعداد یابی ورزشی سنجش قابلیت های جسمانی ناهنجاریهای قامتی دانش آموزان مدارس هرمزگان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان دراین آیین با اشاره به اهمیت ورزش در تامین سلامت روحی و جسمی دانش آموزان اظهارداشت: تربیت بدنی و ورزش مكمل اصلی برنامه های آموزش و پرورش است و در متن برنامه های نظام تعلیم و تربیت قراردارد.

احمد آخوندی افزود: توجه به این مهم با اقدامات زیربنایی و تخصصی که طی سالهای اخیر انجام شده است علاوه بر تامین سلامتی دانش آموزان نقش مهمی در شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به قابلیت های آکادمی استعداد یابی ورزشی سنجش قابلیت های جسمانی ناهنجاریهای قامتی دانش آموزان مدارس هرمزگان، بیان داشت: این آکادمی که در نوع خود در کشور کم نظیر است دانش آموزان دختر و پسر کلیه مقاطع تحصیلی را از نظر ویژگی های جسمانی و سایر توانمندیها مورد ارزیابی دقیق قرار داده و به تشخیص فنی نوع رشته مناسب ورزشی هردانش آموزا را تعیین می کند.

به گفته آخوندی:با راه اندازی اندازی این آکادمی از این پس به جای تعیین سلیقه ای رشته و مهارت ورزشی، کارشناسان متخصص آکادمی با استفاد ه از امکانات پیشرفته این مرکز دانش آموز را به سمت رشته ای که با توان جسمی و سایر ویژگی های یک مهارت ورزشی همخوانی داشته باشد راهنمایی خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید اینکه بر نخبه پروری و استعداد یابی از اصلی ترین ویژگی های آکادمی ورزشی است خاطر نشان کرد: هم اکنون از کل جمعیت استان فقط 50هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که این امر ضرورت توجه تخصصی به ورزش مدارس را در بردارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش نیز در تشریح جزییات کار این آکادمی اظهارداشت: هر دانش آموز در بدو ورود با استفاده از کارت و دریافت کد مخصوص مورد پذیرش قرارمی گیرد .

علیرضا باقری افزود: پس از تست کامل سلامتی و پیکرسنجی، اندازه گیری توده بدنی از همه بافت ها انجام خواهد شد .

وی تست آمادگی جسمانی، تست توان بی هوازی و انحراف اندامها را از دیگر کارکردهای این مرکز عنوان کرد و گفت: پس از انجام کلیه مراحل برای پسران در 44رشته و دختران در 33رشته بنابرتوان بدنی اولویت ورزشی تعیین و دانش آموز به سمت رشته مود نظر هدایت می شود.

باقری با بیان اینکه برای افتتاح این مرکز بالغ بر یک میلیارریال هزینه شده است امکانات آن را در حد آکادمی بین المللی المپیک عنوان کرد که درکشور کم نظیر است. وی همچنین از افتتاح خانه تخصصی تنیس روی میز و سالن بدنسازی ویژه دانش آموزان مدارس استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار