نخبه علمی مدرسه شهید باهنر دماوند:

حمایت‌ آموزش و پرورش رمزی برای شکوفاشدن استعداد‌ها است

دماوند (پانا) - نخبه علمی مدرسه شهید باهنر دماوند، حمایت‌ آموزش و پرورش را رمزی برای شکوفا شدن استعداد‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۵۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت‌ آموزش و پرورش رمزی برای شکوفاشدن استعداد‌ها است

مهرشاد حیدری، دانش‌آموز پایه‌دهم مدرسه شهیدباهنر و حائز رتبه اول کشوری در رشته‌ پژوهشگری و نخبه علمی درباره اختراعات و نوآوری‌های علمی خود در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «ساخت دستیار صوتی پایتون، توانمندسازی افراد نابینا و ناتوان جهت کار با کامپیوتر با استفاده از صوت، علاوه بر کاهش هزینه، سریع تر کار‌های خود را انجام می‌دهند. افراد می‌توانند با استفاده از این چت بات کارهای مربوط به کامپیوتر خود را با صوت انجام دهند و تدریس هوش مصنوعی در آموزشگاه دنیای ریاضی شهرستان‌دماوند را نیز انجام می‌دهم.»

حیدری درباره نقش آموزش و پرورش در شکوفایی ایده‌های خود بیان کرد: «آموزش و پرورش نقش مهمی را در زمینه شکوفا سازی ایده‌ها داشت. امکانات و هر چیزی که برای ایده‌ها لازم بود را در اختیار ما قرار می‌دادند، در جهت شرکت در رویداد‌های خوارزمی راهنمایی و پشتیبانی ما دانش‌آموزان انگیزه‌ای برای ادامه دادن مسیر بود. حمایت‌ آموزش و پرورش رمزی برای شکوفا شدن استعداد‌ها است.»

این نخبه‌ علمی در ادامه درباره‌ فراهم‌ کردن بستر‌های لازم برای رشد طرح‌های مبتکرانه و حمایت‌ها و روزهای سخت این مسیر توضیح داد: «آموزش و پرورش نقش اندکی در فراهم‌سازی محیط داشته است. هر عملی که شخصی انجام می‌دهد در راستای اهداف است اگر به اهداف هم نرسد خودش می‌داند در مسیر می‌تواند تجربیاتی کسب کند که می‌تواند تاثیرگذار باشد، با افرادی جدیدی آشنا می‌شود که می‌تواند در راستای تحقق هدف خود ثمربخش باشد، در نتیجه هر عملی به تجربه‌ای می‌انجامد.»

رتبه برتر رشته پژوهش در ادامه درباره‌ لحظه‌ی رسیدن به هدف بیان کرد: «تلاش‌های شبانه‌روزی که در راستای هدف همچون اسکناس خرج شده است و به نتیجه رسیده، و هر شخص اگر از طرف خود اطمینان داشته باشد که تمام توانش را بکار گرفته است به هدف هم نرسد حداقل می‌داند که از توانمندی خود بهره گرفته است. روزی با تلاش‌های بیشتر به تمامی اهداف خواهد رسید ولی لحظه رسیدن به هدف لحظه‌ای قابل بیان است؛ چون تمامی روز‌های سخت مقابل چشمانت می‌آیند و شیرینی رسیدن به هدف، تمام خستگی‌ها را کنار می‌زند.»

این دانش‌آموز مدرسه شهید باهنر درباره‌ی نقش خانواده و آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: «خانواده، مهم‌ترین نقش را در تحقق اهداف ایفا کردند و تمامی امکانات و تجهیزات توسط خانواده‌ فراهم شد. همچنین آنان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشوق هر شخص می‌باشند‌. آموزش و پرورش نیز به نوبه خود و اندک در فراهم‌سازی امکانات و تماس برخی از مراحل جشنواره کمک کردند.»

مهرشاد حیدری در پایان درباره‌ی اشتباهاتی که در مسیر انجام داده و اگر به آغاز مسیر خود برگردد، دیگر آنها را انجام نمی‌دهد، خاطرنشان کرد:«به صورت دقیق شیوه‌نامه خوارزمی را مطالعه می‌کردم، چون تقریبا تمامی امتیاز‌های مورد نیاز در جهت کسب رتبه اول در شیوه‌نامه نوشته شده است. همچنین سلامتی یکی از ارکان مهم است و با شب بیداری‌های پی‌در‌پی به آن لطمه نمی‌زنم، و الویت همیشه باید سلامتی باشد.»

خبرنگار دانش‌آموز: مریم ملاکریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار