وزیر کشور در افتتاحیه نمایشگاه ایران قوی مطرح کرد؛

نگرانی از کاهش ورودی آب به دریای خزر

آثار سدسازی بر رودهای مشترک در کمیته منطقه‌ای بررسی شود

تهران (پانا) - وزیر کشور درباره مخاطرات مشترک در حوزه‌های خارجی گفت یکی از موضوعات نگران کننده کاهش ورودی آب به دریای خزر است که آثار منفی آن متوجه همه کشورهای حاشیه آن خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از کاهش ورودی آب به دریای خزر

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در افتتاحیه دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی اظهار کرد: این رویداد نمایشگاهی از چهارم تا ششم دی ماه در سالن مصلی امام خمینی برپا خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه تجربیات کشورهای جهان در حوزه مدیریت بحران باید به سرعت در اختیار همه قرار گیرد، ضمن تشکر از سازمان‌های بین‌المللی، خواستار هماهنگی و همکاری بیش از پیش آنها در این زمینه شد.

وحیدی درباره مخاطرات مشترک در حوزه‌های خارجی، اظهار کرد: یکی از موضوعات نگران کننده کاهش ورودی آب به دریای خزر است که آثار منفی آن متوجه همه کشورهای حاشیه آن خواهد شد.

وی سدسازی بر رودخانه‌های مشترک را از دیگر نگرانی‌ها برای بروز مخاطرات طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: حتما باید با توجه به منافع منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود، چرا که آثار مشکل‌زایی برای همه مردم منطقه خواهد داشت.

وزیر کشور براین اساس پیشنهاد داد کمیته‌ای شکل گیرد تا هماهنگی منطقه‌ای موضوعات محیط زیستی از سدسازی یا انحرافات آبی مورد بررسی قرار گیرد.

وحیدی با تأکید بر اینکه منطقه نباید متضرر شود، تصریح کرد: ریزگردها هم مسأله مهم دیگر است که باید با هماهنگی و طراحی مشترک با کشورهای منطقه برطرف شود.

وی ادامه‌ داد: پیش‌نگرها و پیش‌نشان‌ها هم مسأله مهمی است که به کشف وقوع حوادث کمک می‌کند، در این زمینه هم هماهنگی و همکاری بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های سیستمی ماهواره‌ای یا راداری، کمک‌کننده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار