معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران

بازی‌ها یکی از حیاتی‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان است

ورامین (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، بازی‌ها را یکی از حیاتی‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان دانست و هدف کلاس‌های بازی در مدارس را تنوع‌بخشی، مهارت‌آموزی و کمک به فرایند آموزش دانش‌آموزان در مدارس برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بازی‌ها یکی از حیاتی‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان است

محمدعلی زنجانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در شهرستان ورامین در اتاق بازی_یادگیری به پانا بیان کرد: «بازی کردن یکی از فعالیت‌های محبوب و سرگرم‌کننده در جهان است. انواع مختلفی از بازی‌ها برای سلایق مختلف وجود دارد. از بازی‌های ویدئویی که با کامپیوتر یا کنسول بازی انجام می‌شود گرفته تا بازی‌های تخته‌ای، ورزشی، رومیزی و حتی بازی‌های نقش‌آفرینی؛ هر کدام از این‌ها می‌توانند تجربه‌های شگفت‌انگیزی برای شما ایجاد کنند.»

وی افزود: «بازی بر روی کودکان تاثیرات گسترده‌ای دارد و می‌تواند به شکل‌های مختلفی بر روی رشد و توسعه آن‌ها تأثیر بگذارد. یکی از اصلی‌ترین تأثیرات بازی بر روی کودکان، افزایش هوش و توانایی حل مسئله آن‌هاست. بازی‌های مختلف مانند پازل، بازی حافظه و بازی‌های استراتژیک می‌توانند به کودکان کمک کنند تا بهبود چشم انداز خود را نسبت به مسائل پیرامونشان داشته باشند.»

وی بازی‌ را امری اثرگذار بر روابط اجتماعی کودکان برشمرد و ادامه داد: «علاوه بر این، بازی بر روابط اجتماعی کودکان نیز تأثیرگذار است. زمانی که کودکان در حال بازی هستند، فرصت دارند تا با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود بخشند. همچنین، بازی ممکن است به کودکان کمک کند تا چگونگی حل دعوا و نحوه همکاری با دیگران را یاد بگیرند. بازی ها یکی از شیفتگی های کودکان هستند که منجر به کسب سطح جدیدی از خلاقیت و نقش‌پذیری در جامعه می‌شود.»

وی در رابطه با افتتاح اتاق بازی در ورامین اظهار کرد: «امیدواریم که تعداد این قبیل کلاس‌ها روز به روز در سراسر استان افزایش پیدا کند. کلاس بازی‌های یادگیری با هدف تنوع بخشی و مهارت آموزی و کمک به فرایند آموزش دانش‌آموزان در مدارس مختلف طراحی شده است. همچنین ما به دنبال آن هستیم که بحث بازدید در دوره دبستان را در سراسر استان نهادینه کنیم و امید داریم که تعداد این کلاس ها در مدارس رو به افزایش باشد و با حمایت هایی که اتفاق افتاد، با ورود خیرین به این مبحث و با پشتیبانی‌هایی که از سمت نهادها و ارگان های دیگر در کنار آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، بتوانیم مدارس و دانش‌آموزان دبستانی‌مان را روز به روز شادتر، با آموزش موثرتر و با ویژگی هایی که در نظر داریم در دوره ابتدایی پرورش دهیم.»

محمدعلی زنجانی، ایجاد بازی‌های مفید و خلاقانه را یکی از حیاتی‌ترین برنامه‌ها برای کودکان دانست و گفت: «یقینا بازی برای کودکان یکی از حیاتی‌ترین و مهمترین برنامه‌های رشدی است و یکی از اهداف ما در آموزش و پرورش این است که می‌خواهیم آموزش و پرورش را لذت‌بخش کنیم. مدارسی که ما برای این طرح به صورت آزمایشی انتخاب شدند، مدارس عمدتا پرتراکم دولتی و معمولا کم برخورداری بودند که در سال‌های گذشته به این مدارس کمتر توجه شده است.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در پایان گفت: «ابزار و تجهیزاتی که در این مدارس و کلاس‌ها بکار گرفته شده است؛ عمدتا به دو دسته کلی وسایل بازی و ابزار بازی‌های مختلف با رده سنی دانش‌آموزان دبستان و دسته دوم وسایل کمک آموزشی هستند که باز به نحوی با طراحی هایی که همکاران انجام می دهند در محیط این کلاس‌ها در راستای تحقق اهداف اما با روش بازی می‌توانند به ما کمک کنند ‌و ما بر این باور هستیم که این ابزار مقدمه‌ای برای راه اندازی کلاس‌های متنوع بازی است.»

خبرنگار دانش‌آموز: پریا یاراحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار