مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان تاکید کرد:

ضرورت شرکت در آزمون‌های مشاوره‌ای رغبت و توانایی برای هدایت تحصیلی

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان تاکید کرد ضرورت دارد دانش‌آموزان پایه نهم در آزمون‌های مشاوره‌ای رغبت و توانایی شرکت کنند تا با شناسایی استعداد‌های خود، انتخاب رشته صحیحی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت شرکت در آزمون‌های مشاوره‌ای رغبت و توانایی برای هدایت تحصیلی

جلسه هدایت تحصیلی با حضور آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی، فروغ شعبانی معاون آموزش متوسطه به همراهی اعضای اصلی در سالن درهم‌پور آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در جلسه هدایت تحصیلی ضمن اشاره به شرکت در آزمون‌های رغبت و توانایی و هدف از آزمون مشاوره‌ای دانش‌آموزان متوسطه اول اذعان کرد: دانش‌آموزان پایه نهم پس از شرکت در آزمون‌های مشاوره‌ای رغبت و توانایی، علاقه و توانایی‌شان سنجیده شده و نتایج به آنها ارائه داده می‌شود تا با شناسایی استعداد‌های خود، انتخاب رشته صحیحی داشته باشند. همچنین شرکت در آزمون‌ها، از عوامل صادر شدن هدایت تحصیلی محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به مهم بودن آزمون مشاوره‌ای در پایه نهم دوره متوسطه اول عنوان کرد: اگر دانش‌آموزان آزمون رغبت و توانایی را به درستی انجام ندهند، موجب می‌شود هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر نشود و دانش‌آموزان به رشته دلخواه ورود پیدا نکنند که این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیمی در عدم موفقیت دانش‌آموزان در رشته تحصیلی خودشان داشته باشد، اگر دانش آموزان با کمک مشاورین مدرسه و اولیا فرآیند هدایت تحصیلی را انجام داده باشند می‌توان گفت این یک گام موفق برای انتخاب صحیح رشته است.

مدیر آموزش و پرورش نایح یک بهارستان در پایان ضمن اشاره به صدور هدایت تحصیلی تشریح کرد: این امتیازات با شرکت در آزمون رغبت و توانایی و بخشی دیگر مختص دبیران، اولیا و مشاورین با توجه به توانایی دانش‌آموزان در آن رشته امتیازهای خود را ثبت می‌کنند و در پایان پس از جمع‌آوری امتیاز‌های لازم برای قبولی رشته مد نظر، شاهد صدور هدایت تحصیلی و با توکل بر خداوند ورود به رشته دلخواه است.

مجتبی نقی‌زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی همچنین در ادامه این جلسه اظهار کرد: فرایند هدایت تحصیلی فرایندی است که سه پایه تحصیلی هفتم و هشتم و نهم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه محاسبه می‌شود و صدور هدایت تحصیلی با توجه به نتیجه آزمون‌های مشاوره‌ای، جمع امتیازات کسب شده و جمع معدل پایه هفتم و هشتم محاسبه و در پایان هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم فروغ شعبانی معاون آموزش متوسطه در خصوص فرایند هدایت تحصیلی اذعان کرد: هدایت تحصیلی عامل بسیار مهمی است که دانش‌آموز را به سمت علاقه و توانایی خود هدایت می‌کند و این یک گام اساسی به سوی موفقیت است و لازمه ورود به دوره متوسطه دوم تنها در صورت انجام فرایند هدایت تحصیلی درست و شناسایی علایق امکان پذیر است.

دانش‌آموز خبرنگار: هدیه ماماهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار