گذری بر زندگی شهید دانش‌آموز ناصر بغدادی

اراک (پانا) - شهید ناصر بغدادی یکی از دانش‌آموزانی بود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی شهید دانش‌آموز ناصر بغدادی

شهید ناصر بغدادی در سال 1350 در شهرستان اراک و در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود و دارای یک برادر و دو خواهر بود. وی بعد از سه ماه حضور فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سر انجام در پنجمین روز از مرداد ماه سال 1367 در منطقه اسلام آبادغرب به شهادت رسید.

وی که تربیت یافته مکتب قرآن و اسلام بود روزگارش را در دوران کودکی در کنار پدر و در آغوش مادری مهربان سپری کرد و همراه دوستان هم سن و سالش به بازی مشغول بود.

مادرش می‌گوید: ناصر در کلاس‌های قرآن و آموزش نظامی‌ در مسجد میر عابدینی شرکت می‌کرد، در مراسم دعاهای توسل و ندبه و کمیل که در مساجد برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و از خانواده نیز دعوت می‌کرد که شرکت کنند. بسیار صبور و با محبت بود و با همه به مهربانی برخورد می‌کرد. اهل بازی آن چنانی نبود ولی فوتبال‌بازی را در کنار دوستانش دوست داشت و انجام می‌داد و هر گاه پدر و مادر کارش داشتند بدون چون و چرا می‌آمد.

وی حدود 16سال سن داشت که به جبهه رفت. بار اول در جنوب بودند و بار دوم در عملیات مرصاد بودند کلاً شش ماه در جبهه بودند و در درگیری با منافقین به شهادت رسیدند.

شهید بغدادی آر پی چی زن بود و تا دوم دبیرستان درس خوانده بود سال اول که شهید شده بود شب اول محرم ما رفتیم تعزیه حضرت مسلم(علیه السلام) بود، من گریه می‌کردم و به یاد پسرم بودم خواب پسرم را دیدم که امام خمینی(قدس سره شریف) روی صندلی نشسته و ناصر هم لباس جبهه پوشیده بود و من نگاه می‌کردم خیلی هم جمعیت بود پسرم با من حرف می‌زد و می‌گفت: مادر آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این مکان حضور دارد من اصلاً فکر نمی‌کردم که ایشان شهید شده و انگار زنده بودند.

شهید ناصر بغدادی به عنوان بسیجی گردان امام حسین(علیه السلام) از لشکر 71 روح الله(قدس سره شریف) با سمت آر پی جی زن فعالیتش را آغاز کرد که این فعالیت فقط سه ماه به طول انجامید. ایشان در پنجم مرداد ماه سال 1367 در اسلام آباد غرب در عملیات مرصاد در حالی که با منافقین کورددل می‌جنگید بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به سرش به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای اراک در کنار دیگر دوستان شهیدش به خاک سپردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار