مدیر‌عامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی:

مطالبه‌گری رسانه‌ها موجب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود

بیرجند (پانا) - مدیر‌عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی گفت‌ مطبوعات و رسانه‌ها در هر موضوعی که ورود و مطالبه‌گری کنند بدون ‌شک باعث تحقق اهداف مورد نظر و شکوفایی امور در جهت کمک به جامعه و دولت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه‌گری رسانه‌ها موجب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود

محمود حیدری در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان، با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی افزود: رسانه‌های استان ظرفیتی کم‌نظیر در کنار بخش دولتی، سازمان‌ها و نهادهای خدمات رسان هستند تا در کنار رسالت خود در انعکاس اقدامات دولت تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خانه مطبوعات استان گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، آماده برگزاری دوره‌های آموزشی خبر نویسی برای روابط عمومی شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان است تا بتوانیم خدمات دولت در این حوزه را بهتر پوشش دهیم.

محمود حیدری همچنین به توانایی استان در زمینه چاپ و نشر برای داخل و خارج استان، پتانسیل خبرنگاران و کسب جوایز ملی اشاره کرد و افزود: با وجود توانمندی‌های رسانه‌های خراسان جنوبی، متاسفانه توان اقتصادی ضعیفی داشته و هر از گاهی یک رسانه مکتوب به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‌شود.

وی توجه و رعایت دستور‌العمل دولت در مورد پروژه‌های ملی و تهیه پیوست فرهنگی برای این پروژه‌ها را در کاهش مشکلات رسانه‌ها و تقویت اقتصادی آن‌ها موثر دانست و پیشنهاد داد سازمان همیاری شهرداری‌های استان‌، در حد توان از رسانه‌های استان حمایت کند.

وی همچنین گفت: ظرفیت‌بخشی و ظرفیت‌سازی بدون شک با تعامل با رسانه‌ها و نقدهای سازنده آن‌ها محقق می ‌شود چرا که نگاه دقیق و تخصصی رسانه‌ها، همراه با ارایه نظرات کارشناسانه و چند بعدی،‌ در حل مشکلات موثر است.

وی گفت: جلب مشارکت و جذب سرمایه‌گذار و همسو کردن مردم در این فرآیند، در کنار بخش دولتی بدون شک با همراهی رسانه‌ها رونق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی نیز در این دیدار، رسانه‌ها را ظرفیتی بی‌نظیر در ارایه نظرات تخصصی به مدیران دانست و گفت: خوب است مدیران سعه صدر خود را بالا برده و از نظرات انتقادی، برداشت سازنده و مثبت داشته باشند. دوستی با رسانه، کار مدیر و ارتباط با مردم را آسان‌تر می‌کند و ترس مدیران از رسانه‌ها، نشانه نا‌آگاهی است در حالی که می‌توان از رسانه‌ای که تجربه و توانمندی دارد کمک گرفت.

‌«سید محمد اسماعیل فاطمی» با اشاره به آمادگی سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای تعامل و ارتباط با خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، روند تشکیل این مجموعه اقتصادی، در خراسان جنوبی را تشریح و تصریح کرد: همه امور در این مجموعه شفاف است و از رسانه‌ها هم گریزی نیست و از حضور و پیگیری آن‌ها در مسایل خبری استقبال می‌شود.

وی اقدامات دولت و ضعف در اطلاع‌رسانی را تایید کرد و افزود: ارتباط رسانه با دستگاه‌ها ضعف دارد در حالی که رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه و مشارکت شهروندان در مسائل اقتصادی، ظرفیت‌سازی و ... می‌توانند به عنوان بازوی حمایتی قدرتمند در کنار این سازمان و سایر دستگاه‌ها باشند و سبب تحولات بسیار خوبی در این خصوص شوند.

وی نقدهای سازنده رسانه‌ها را در رشد و رفع مشکلات دستگاه‌ها موثر دانست و ادامه داد: در سازمان همیاری شهرداری‌ها، هر ماه یک نشست تخصصی، با حضور شهرداران و برخی مدیران ارشد استان به منظور حل مشکلات آن‌ها برگزار می‌شود و این سازمان آمادگی دارد نشست مشابه را برای خانه مطبوعات، با هدف برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های رسانه‌ها در حوزه شهرداری‌ها برگزار کند.

فاطمی گفت: حضور و مشارکت رسانه‌ها در مسائل مختلف به ویژه توسعه اقتصادی استان، زمینه‌ساز تحولات سازنده‌ای در کنار مردم و بخش دولتی است و خراسان جنوبی در دو زمینه معدن و مرز قابلیت توسعه و سرمایه‌گذاری دارد.

مدیر‌عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان از رسانه‌ها خواست در کنار رسالت خود برای آگاهی‌بخشی در بخش‌های مختلف و مورد نیاز جامعه برای کمک، همیاری و ارتقای سطح خدمات و جذب سرمایه‌گذاری، انعکاس مطالبات مردمی در حوزه مدیریت شهری و...‌ بازوی کمکی این مجموعه باشند چرا که وجود رسانه‌ها و اثربخشی آن‌ها در فرهنگ‌‌سازی و اطلاع‌رسانی سبب امید و نشاط بیشتر در جامعه می‌شود.

‌فاطمی وعده داد در حد توان و اختیارات این سازمان برای حمایت از خانه مطبوعات و رسانه‌ها اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار