کلنگ‌زنی اولین‌ مدرسه تخصصی دانش‌آموزان اوتیسم در استان مرکزی‌

تهران (پانا) - به همت ‌خیر نیک‌اندیش کلنگ ساخت اولین مدرسه تخصصی اوتیسم استان مرکزی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مزین به اسم ‌امام زمان(عج) در اراک به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ‌زنی اولین‌ مدرسه تخصصی دانش‌آموزان اوتیسم در استان مرکزی‌

‌به گزارش ‌روابط عمومی‌ نوسازی مدارس‌؛ کلنگ نخستین‌ مدرسه تخصصی دانش‌آموزان اوتیسم استان مرکزی با حضور حضرت آیت‌ا... دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی‌، خواجه صالحانی مدیر‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور و جمع مشتاقی از خیرین و‌ مسئولین ‌در شهرک امیرکبیر اراک به زمین زده شد.

آیت ا... دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم با روایتی از امام علی علیه السلام بر وظایف مردم در قبال هم تاکید کرد و اظهار داشت‌: افرادی که در سلامت جسمی هستند و کسانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند در قبال همنوعان خودشان مسئول هستند و باید نسبت به اطرافیان خود مراقبت داشته باشیم.

وی حضور خیرین در ارائه خدمات اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها را امر مبارکی دانست‌ و تصریح کرد‌: دولت تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمت به مردم انجام می‌دهد اما کافی نیست‌، لذا مردم نیکوکار با مشارکت خود در توسعه خدمات سهیم می‌شوند که خود امر مبارکی است و می‌بایست توسعه پیدا کند.

همچنین شهریار خواجه صالحانی مدیر‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم گفت: اولین مدرسه تخصصی دانش آموزان اوتیسم استان در ۱۰ کلاس به همت خیر نیک اندیش آقای همتی مزین به اسم امام زمان(عج) در اراک ساخته می‌شود.

‌صالحانی با اشاره به تکلیف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی برفراهم کردن شرایط آموزش تمامی کودکان لازم التعلیم و گسترش عدالت آموزشی و تربیتی، بهره مندی دانش آموزان اوتیسم از آموزش تخصصی را در همین راستا و از مزایای ساخت این مدرسه عنوان ‌و تصریح کرد: بالغ بر 12 نوع اختلال در بین دانش آموزان شناسایی شده است و سیاست آموزش و پرورش بر ایجاد شرایط تحصیل این دانش آموزان در کنار دیگر دانش‌آموزان است ولی دانش آموزان اوتیسم به خاطر شرایط خاص، نیاز به توجه بیشتری دارند.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به افزایش مشارکت مردم در امر خیر مدرسه‌سازی، اظهار داشت: دستی که برای ساخت مدرسه بلند شود‌، دست محبت خداست، در سال‌های اخیر خیّرین با حمایت‌های مادی و معنوی خود اتفاق‌های بزرگی در امر مدرسه‌سازی رقم زدند که امید است با ادامه آن زمینه ساخت و توسعه مدارس تخصصی و مراکز آموزشی بیشتری برای دانش آموزان مختلف فراهم شود.

وی در پایان افزود: در دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۸ هزار کلاس درس با همراهی و مشارکت خیرین ساخته شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار