مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار:

دانش‌آموز آغازگر تحولات آموزشی است

شهریار (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، بر نقش اساسی دانش‌آموزان در تحول آموزشی تاکید کرد و دانش‌آموزان را آغازگر تحولات آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۴۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز آغازگر تحولات آموزشی است

مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات چهارمین جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزی با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار و امام جمعه و مسئولین این شهرستان، مدیران و معلمان در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد.

محسن نوروزی، مدیر آموزش پرورش شهرستان شهریار کسب ضمن تبریک موفقیت و افتخارآفرینی پژوهشگران شهریاری، با تأکید برشعار هفته پژوهش با عنوان پژوهش و فناوری، پیشران آموزش و پرورش تحول‌آفرین و تمدن‌ساز، گفت: اگر در کشور بخواهد تحولی صورت بگیرد، مبداء آن آموزش و پرورش است و اگر در آموزش و پرورش بخواهد تغییر و تحولی ایجاد شود، دانش‌آموز آغازگر آن است و این مهم بدون پژوهش انجام‌پذیر نیست.

نوروزی در ادامه افزود: با سرعت بالایی که در رشد تکنولوژی و فناوری وجود دارد، نیازمند پژوهش هستیم و مدارس بهترین جایگاه، برای پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی است؛ افتخار می‌کنیم که 69 دانش‌آموز دختر ما جزو پژوهشگران برتر شدند. 42 دانش‌آموز پسر جزو پژوهشگران برتر شدند.

وی ادامه داد: شهرستان شهریار بزرگترین آموزش و پرورش کشور است و افتخارات بسیاری دارد. شهرستان ما 180هزار دانش‌آموز دارد. باعث افتخار است که 4دانش‌آموز ما رتبه المپیاد کسب کردند و 50 رتبه کنکور زیر هزار داشتیم. دانش‌آموز ما رتبه اول تئاتر درسی را بدست آورده است و در جشنواره نوجوان خوارزمی با 42 امتیاز رتبه اول را کسب کرده‌ایم و رتبه دوم امتیاز بیست و چهار امتیاز بود.

در آموزش و پرورش اقدامات بسیار ارزشمندی چون اقدام پژوهی و درس‌پژوهی توسط همکاران هم در حال انجام است و همکاران شهریار هر ساله رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند که امسال 7 نفر از همکاران شهرستان شهریار جزو برگزیدگان استانی شدند و 26 نفر از همکاران جزو پژوهندگان برتر شدند. رتبه برتر قرآنی کشور از آن شهرستان شهریار است. کارگروه پژوهشی ما رتبه سوم استان را کسب کرد.

وی در پایان از رابطین پژوهش و دو مسئول پژوهشسرای دانش‌آموزی تشکر ویژه کرده و از مسئولین شهر شهریار برای داشتن پژوهشسراهای بیشتر درخواست همت و همکاری کرد.

در ادامه، امام جمعه شهرستان شهریار سیدحسین حسینی‌نوری ضمن تبریک به برگزیدگان مسابقات علمی و پژوهشی، گفت: شما اگر آیات نورانی قرآن را نگاه کنید، به همه برای تحقیق و پژوهش و تفکر در هر کاری سفارش می‌کند؛ تحقیق و پژوهش جایگاه ویژه ای دارد و در اسلام پژوهش انقدر ارزشمند است که می‌گویند خون دانشمند برتر از خون شهید است. در میان ادیان، دین اسلام برترین دینی است که انسانها را تشویق میکند به تلاش و کوشش علمی و تحقیق. سازمان یونسکو در آمار علمیِ خود، می‌گوید جایگاه تحقیق و پژوهش در میان ادیان، برای دین اسلام برتر و بیشتر است.

وی یادآور شد: هر کشوری که به تحقیق و پژوهش اهمیت بیشتری میدهد، آن کشور از نظر علمی و دستاوردهای علمی در رده‌ بالا است. توسعه علمی، صنعتی و فناوری‌های قوی هر کشوری بدون پرداختن به امر پژوهش چندان موفق نیست. امروز رسالت آموزش و پرورش باید تربیت دانش آموانی باشد که پژوهشگر هستند و باید تاکید کرد که در کنار آموزش و پرورش، والدین حتما باید در این امر همیاری کنند.

امام جمعه شهرستان شهریار، در ادامه سخنان خود، مطرح کرد: نکته بعد اهمیت توجه دولت ها است. اگر قرار باشد در همه زمینه ها پیشرفت کنیم، باید توجه زیادی به مسئله تحقیق و پژوهش از طرف دولت شکل بگیرید و بودجه‌ زیادی را برای امر علمی و پژوهشی اختصاص دهند.

حسینی‌نوری به عنوان سخن پایانی اذعان کرد: اگر ما امروز در خیلی از علوم مانند صنایع نظامی، موشکی، هسته ای، غنی سازی اورانیوم و.. پیشرفت کردیم، علت همه‌ی اینها توجه به امر پژوهش است. در همه‌ی عرصه های علمی و صنعتی که امروز ما نیازمند توسعه و پیشرفت هستیم، باید به تحقیق و پژوهش توجه ویژه ای شود.

دانش آموز خبرنگاران: زهرا سادات موسوی‌نژاد_ ریحانه مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار