کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی شهریار:

٢٢٠ دانش‌آموز‌خبرنگار پانا در شهریار آموزش دیده و فعال هستند

شهریار (پانا) - کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی شهریار از جذب ٢٢٠ دانش‌آموز‌ خبرنگار پانا در سطح شهریار خبر داد که با برگزاری دو جلسه‌ آموزشی، در حال توانمندسازی و مشغول فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
٢٢٠ دانش‌آموز‌خبرنگار پانا در شهریار آموزش دیده و فعال هستند

محسن رحمتی، کارشناس مسئول بخش سازمان دانش‌آموزی اداره‌ آموزش ‌و‌پرورش شهرستان شهریار در خصوص اهداف و فعالیت‌های این سازمان و جذب دانش‌آموزان و ارتقای سطح فعالیت‌های آن‌ها در سطح شهریار به پانا گفت: «سازمان دانش‌آموزی، سازمانی برای دانش‌آموزان کشور است و اعضای اصلی این سازمان، خود دانش‌آموزان هستند. عمده فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی شامل تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پانا، مجلس دانش‌آموزی و مجامع اعضا‌ و‌ مربیان است.»

وی در ادامه در خصوص تشکیلات پیشتازان عنوان کرد: «آموزش‌ها و مفاهیم تشکیلات پیشتازان، مهارت‌محور و کاربردی هستند و دانش‌آموزان فعال شهرستان شهریار در تشکیلات پیشتازان با بهره‌گیری از فضیلت‌ها و منش‌های اعضای تشکیلات، در کار گروهی، کار با چوب و طناب، کمک‌های اولیه، زندگی در طبیعت، سرودها، دست‌ها و تشویق‌ها و شرکت در اردوها به دنبال کسب فضایل و آمادگی برای زندگی اجتماعی هستند.»

رحمتی درباره فعالیت دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حداقل هر مدرسه یک دانش‌آموز خبرنگار داشته باشد. پانای شهریار، دانش‌آموزان علاقه‌مند به این حوزه را شناسایی و جذب کرده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهد. در حال حاضر در فعالیت‌های خبرگزاری پانا، ٢٢٠ دانش‌آموز فعال و توانمند در شهریار به عنوان دانش‌آموز‌ خبرنگار فعالیت دارند. با برگزاری دو جلسه‌ توجیهی و آموزشی از مهرماه سال تحصیلی جاری تاکنون، خبرنگاران را توانمندتر ساخته‌ایم و شاهد فعالیت‌های بی‌نظیر این دانش‌آموزان هستیم که انشاالله کیفیت کار و تعداد این دانش‌آموزان بیشتر هم خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «مجلس دانش‌آموزی، محلی است برای دانش‌آموزان تا بتوانند با فرآیند مجلس، قانون‌گذاری، ارائه‌ لایحه و چگونگی تصویب آن آشنا شوند. با تأیید شورای عالی آموزش‌و‌پرورش، مصوبات دانش‌آموزان در این مجلس، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. دانش‌آموزان در این مجلس برای دستیابی به اهداف و آماده‌ شدن برای پذیرش نقش‌های مختلف در آینده، فرصت بی‌نظیری دارند.»

کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان شهریار در پایان درباره نحوه ثبت‌‌نام و سازماندهی دانش‌آموزان گفت: «با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده توسط سازمان دانش‌آموزی، دانش‌آموزان برای ثبت‌نام و عضویت در این سازمان و سایر تشکل‌ها، لازم است از طریق سایت my.medu.ir و سامانه نورینو ثبت‌نام خود را در زمینه‌هایی که علاقه‌مند هستند انجام دهند تا در ادامه توسط معاون پرورشی مدرسه‌ سازماندهی و هدایت شوند.»

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه مجاهدطلب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار