رابط پانا آموزش و پرورش اسلامشهر:

ضرورت فراگیری سواد رسانه‌ای در راستای افزایش قدرت تحلیل دانش‌آموزان

اسلامشهر (پانا) - رابط پانا آموزش و پرورش اسلامشهر بر ضرورت فراگیری سواد رسانه‌ای در جهت افزایش قدرت تحلیل خبرنگار دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فراگیری سواد رسانه‌ای در راستای افزایش قدرت تحلیل دانش‌آموزان

ساسان حق‌شناس، رابط پانا آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در جریان برگزاری دوره آموزشی اصول خبرنگاری ویژه طرح هر مدرسه، یک خبرنگار که در پژوهش‌سرای دختران شهید مطهری منطقه برگزار شد، در سخنانی با مطرح کردن یک سوال از دانش‌آموزان که چرا خبرنگاری را انتخاب کردید، اظهار کرد: یک دانش‌آموز با حضور در عرصه خبرنگاری دارای یک شخصیت اجتماعی خواهد شد و می‌تواند با فراگیری آموزش‌های لازم در میان سایر همسالان خود درخشش خوبی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: برای تهیه یک خبر خوب می‌بایست به دنبال سوژه مناسب باشید که برای مخاطب جذاب و ارزشمند بوده و خبری را ارائه دهید که اکثر اطلاعات آن در متن مختصر همراه با رعایت اصول خبرنویسی برای مخاطب مفید باشد و در این مسیر علاوه بر استعداد شما دانش‌آموزان، انگیزه، علاقه و تقویت قدرت نوشتاری و فراگیری سواد رسانه‌ای در رابطه با افزایش قدرت تجزیه و تحلیل پیام‌های رسانه‌ دارای نقش بسزایی است.

حق ‌شناس در ادامه این کارگاه آموزشی در زمینه مواردی از جمله تعریف خبر، ارزش و عناصر خبر، اصول نگارش خبر، گزارش تصویری و مصاحبه مواردی را جهت خبرنگاران جدید‌الورود تشریح کرد و افزود: دانش‌آموز خبرنگاران فعال پانا در طرح هر مدرسه، یک خبرنگار در آینده با توجه به انگیزه و استعداد خود در مراسم‌های شهرستان حضور پیدا خواهند کرد.

شایان ذکر است، در بخش دیگری از جلسه در رابطه با اجرای یک تمرین عملی جهت آموزش مصاحبه به خبرنگاران جدید، مهسا سعیدی دانش‌آموز موفق و نخبه منطقه و دارای عناوین کشوری ضمن حضور در این برنامه به سوالات خبرنگاران در راستای موفقیت و انگیزه خود در جهت کسب رتبه‌های برتر پرداخت.

خبرنگار دانش‌آموز:رها علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار