مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد؛

تاخیر یک ماهه در آغاز سرشماری حیات وحش استان تهران به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در برنامه سرشماری حیات وحش استان که در مناطق تحت مدیریت شهرستان فیروزکوه برگزار شد، گفت با توجه به کمبود نیروی محیط بان نسبت به مساحت منطقه، شهروندان، بومیان منطقه و علاقمندان به طبیعت در امر حفاظت از حیات وحش و زیستگاه ها به ما کمک کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تاخیر یک ماهه در آغاز سرشماری حیات وحش استان تهران به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی با اشاره به اینکه سرشماری حیات وحش استان معمولا در این فصل در روزهای آخر خود است، افزود: متاسفانه امسال شرایط اقلیمی و کمبود بارش ها به ویژه در مناطق کوهستانی که باعث سوق پیدا کردن حیات وحش به پایین دست مناطق می شود، عامل تاخیر یک ماهه در برنامه سرشماری شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه سرشماری فیروزکوه آمار خوبی به دست آمده است، اظهار داشت: سال قبل در منطقه فیروزکوه حدود 11500 راس آمار حیات وحش شامل قوچ و میش و کل و بز سرشماری شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم شهرستان فیروزکوه علاقمند به محیط طبیعی و حیات وحش هستند و این موضوع کمک شایانی در امر حفاظت به محیط زیست استان می کند، گفت: با توجه به اینکه از لحاظ تعداد نیروی انسانی نسبت به مساحت منطقه دچار کمبود هستیم کمک و یاری مردم این منطقه و علاقمندان به طبیعت برای سرشماری حیات وحش بسیار تاثیرگذار بوده و از آنها قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به تاثیر پوشش گیاهی مناطق بر جمعیت حیات وحش، گفت: هر چقدر بارش و رحمت الهی بیشتر باشد به مراتب پوشش گیاهی بهتری خواهیم داشت و این موضوع بر جمعیت حیات وحش نیز تاثیر گذار است، البته در کنار این، وجود گونه های شکارچی همچون پلنگ و گرگ و کفتار نیز بر جمعیت حیات وحش منطقه تاثیر می گذارد.

مزینانی درخصوص اقدامات انجام شده برای پیشگیری از حمله خرس‌ها به باغات روستاییان منطقه گفت: به مردم توصیه شده که اگر موردی در این خصوص مشاهده کردند ضمن خودداری از مواجه مستقیم با گونه های وحشی، موضوع را بلافاصله به اولین پاسگاه های محیط بانی اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار