برگزاری مسابقات چله چارانه و بربال سیمرغ برای دانش‌آموزان نیشابوری

نیشابور ( پانا ) - جلسه کارگروهی مسابقات چله چارانه و بربال سیمرغ ویژه دانش‌آموزان ابتدایی با حضور مدیران مدارس منتخب شهرستان در آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات چله چارانه و بربال سیمرغ برای دانش‌آموزان نیشابوری

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور با تاکید بر شرکت دانش آموزان در جشنواره های چله چارانه و بربال سیمرغ، گفت: جشنواره چله چارانه ویژه دانش آموزان دوره اول ابتدایی با موضوع حفظ و اجرای رباعیات خیام نیشابوری برگزار می‌شود.

محمد بنی اسدی افزود: جشنواره بربال سیمرغ نیز ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با حفظ و اجرای غزلیات عطار نیشابوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات در مرحله اول در سطح آموزشگاه برگزار می‌شود و مرحله شهرستانی این دو جشنواره با حضور دانش‌آموزان برگزیده در روزهای بیست و پنجم فروردین ماه همزمان با روز بزرگداشت عطار و بیست و هشتم اردیبهشت ماه مصادف با روز ملی خیام نیشابوری در محل آرامگاه عطار و خیام برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: جهت تسهیل در یادگیری دانش آموزان، فایل صوتی و pdf رباعیات و غزلیات مورد نظر که توسط اساتید ادبیات و شاعران نامدار این شهرستان تهیه شده در اختیار دانش آموزان علاقمند قرار گرفته است و به دلیل بالا بودن تعداد شرکت کنندگان از هر ۵۰ دانش آموز شرکت کننده در سطح آموزشگاه یک نفر انتخاب و به گروه همتا معرفی می‌شوند و این برگزیدگان در ایام دهه فجر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ذانش آموز خبرنگار :شیما محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار