در آستانه شب یلدا؛

رونمایی از اطلس جامع گردشگری خوراک

تهران (پانا) - اطلس جامع گردشگری خوراک در آستانه شب یلدا و با هدف معرفی فرهنگ غذایی و خوراک مردم مناطق مختلف کشور رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اطلس جامع گردشگری خوراک

‌علیرضا ایزدی، مدیرکل دفتر ثبت آثار در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا، گفت: در آستانه شب یلدا شاهد رونمایی از اطلس جامع گردشگری خوراک ایران هستیم که این اطلس با هدف معرفی بهتر و صیانت بهتر از مواریث ناملموس، گردآوری و تدوین شده است.

به گفته او‌، ‌مراسم گرامیداشت اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا به همت معاونت میراث‌فرهنگی، معاونت گردشگری و فدراسیون گردشگری خوراک برگزار می‌شود.

برگزاری ۳۰۰ رویداد گردشگری خوراک

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز گفت: با هدف معرفی هرچه بهتر گردشگری خوراک، میز‌های مختلف با موضوع خوراک در استان‌های مختلف راه‌انداری شده است.

او افزود: بیش از ۳۰۰ رویداد گردشگری خوراک در دو سال گذشته برگزار شد که بخشی از آن‌ها رویداد‌هایی بود که با همکاری کشور‌های مختلف برگزار شده است.

فاطمی ادامه داد: بانک اطلاعاتی جامع در فدراسیون خوراک ایران تهیه و تدوین شده است. ضمن این که تیم ملی آشپزی را تشکیل دادیم که برای اولین بار است و پیش از این در کشور وجود نداشت. این تیم در اولین حضور خود در ارمنستان موفق به کسب مدال طلا شد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی خاطرنشان کرد: ۵۷ رویداد با موضوع یلدا امسال به صورت رسمی و به همت ادارات کل میراث‌فرهنگی استان‌ها برگزار خواهد شد. ­

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار