مادر شهید معماریان:

باید شهید زندگی کرد تا به مقام شهادت رسید

تهران (پانا) - مادر شهید محمد معماریان با اشاره به این جمله شهید سلیمانی که باید شهید زندگی کرد تا به مقام شهادت رسید، گفت شما هم با زنده نگاه داشتن روحیه ایثار و شهادت و پیگیری راه آنان می توانید ارادت خود را به آنها برسانید.

کد مطلب: ۱۴۳۲۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
باید شهید زندگی کرد تا به مقام شهادت رسید

اشرف سادات منتظری در رابطه با تاثیر برنامه هایی با محوریت شهدا بر روی دانش آموزان بیان کرد: «قطعا چنین برنامه هایی موجب جریان‌سازی می شود و دانش آموزان را به تفکر وا می‌دارد. دانش آموزانی که خود نوجوانند در پیش خود می نگرند که چگونه یک شهید نوجوان به چنین مقامی رسیده است و چرا من به چنین جایگاهی نرسم؟»

وی با طرح این سوال که ما چگونه می توانیم روحیه ایثار و شهادت را در نوجوانان زنده کنیم، اظهار کرد: «من ۴۵ سال پای نظام و انقلاب و ارزش های آن بودم و همیشه به فرزندان خود و نوجوانان علاوه بر تشویق به داشتن روحیه ایثار و شهادت، نصیحت می کردم پای انقلاب بایستند، همانطور که ما این کار را انجام دادیم. حتما نیاز نیست کار خاصی انجام دهند یا صحبت خاصی بگویند. همین که حجابشان را رعایت کنند و اخلاقی نیکو داشته باشند، کافی است. پدران و مادران باید این روحیه ایثار و شهادت را به فرزندان خود بیاموزند و نوجوانان آن را فرا بگیرند. من همچنین کتابی به نام "تنها گریه کن" در رابطه با خاطرات خود و فرزند شهیدم نوشته ام تا نه تنها نوجوانان بلکه همه افراد و آحاد جامعه با آن آشنا شوند.»

وی خطاب به نوجوانان افزود: «باید شهید زندگی کرد تا به مقام شهادت رسید. شهدای نوجوان به جایگاه شهادت برای آموختن و اوج گرفتن شما نوجوانان رسیدند. شما هم با پیگیری راه آنان می توانید ارادت خود را به آنان برسانید.»

یارم پور، فرمانده بسیج دانش آموزی منطقه ۱۴ با اشاره به نقش شهدای دانش آموز در پیروزی انقلاب و ماندگاری این انقلاب به دلیل نهادینه شدن فرهنگ شهادت، بیان کرد: «چنین برنامه‌هایی توسط خود دانش آموزان برنامه‌ریزی شده و شهدا همیشه گرداننده آن هستند. بزرگترین تاثیری که چنین برنامه‌هایی می‌تواند بر روی دانش آموزان بگذارد، عاقبت بخیری آنان است. اینکه دانش‌آموزان بدانند به کجا رسیدیم و چه کسانی این امنیت و آرامش را با فدا کردن جانشان برای ما فراهم کرده‌اند، می‌تواند در آینده بسیار به آنان کمک کند. وقتی دانش آموزان در چنین برنامه‌هایی حضور پیدا می‌کنند، شهدا نیز به زندگیشان نظر می‌کنند. نوجوانان هر چقدر از فضای معنوی شهدا در برنامه‌هایشان با دیدار با شهدا، برگزاری یادواره‌ها، زیارت مزار آنان و حتی یادشان با انجام کار کوچکی استفاده کنند، روحیه ایثار و شهادت را در وجود خودشان زنده می کنند. انقلاب ما از سنین نوجوانی شروع شد. با توجه به آن جمله امام که گفت سربازهای من در گهواره هستند، در زمان جنگ هم همان نوجوانانی که در گهواره بودند، در راه مقدس برای این انقلاب جانشان را گذاشتند و ماندگاری این انقلاب هم به دلیل همین فرهنگ شهادت بود که سن و جایگاه نمی‌شناخت. شهدای دانش آموز یادآور این هستند که انقلاب ما پیروز است.»

خبرنگار دانش‌آموز: آرتمیس رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار