فوت ۱۵۴ نفر در ۶۱۸ حادثه هفته سوم آذرماه

تهران (پانا) - معاون سازمان اورژانس کشور گفت هفته گذشته ۶۱۸ حادثه در کشور ثبت شده است و ۲ هزار و ۲۳۴ مصدوم و بیمار این حوادث، خدمات درمانی و بهداشتی دریافت کردند و ۱۵۴ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۴۳۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۱۵۴ نفر در ۶۱۸ حادثه هفته سوم آذرماه

بابک یکتاپرست گفت: براساس آمار سامانه ثبت حوادث ویژه مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی، هفته گذشته (۱۸ تا ۲۴ آذر) ۶۱۸ مورد حادثه ترافیکی و غیرترافیکی ثبت شده است که نسبت به هفته قبل از آن (۱۱ تا ۱۷ آذر) حوادث ترافیکی افزایش ۶ درصدی و حوادث غیرترافیکی افزایش ۲ درصدی داشته است.

معاون سازمان اورژانس کشور افزود: از مجموع ۶۱۸ حادثه ثبت شده در هفته گذشته، ۴۳۳ حادثه (۷۰ درصد) غیرترافیکی و ۱۸۵ حادثه (۳۰ درصد) ترافیکی بوده است.

وی گفت: از مجموع ۱۵۴ فوتی در هفته گذشته، ۱۰۹ نفر در حوادث غیرترافیکی و ۴۵ نفر در حوادث ترافیکی جان باختند.

یکتاپرست افزود: از مجموع ۲ هزار و ۲۳۴ مصدوم و بیمار حوادث هفته گذشته، یک هزار و ۲۳۲ نفر (۵۵ درصد) در حوادث غیرترافیکی و یک هزار و دو نفر (۴۵ درصد) در حوادث ترافیکی دچار بیماری و مصدومیت شدند.

معاون سازمان اورژانس کشور گفت: از ۲ هزار و ۲۳۴ بیمار و مصدوم حوادث هفته گذشته، یک هزار و ۸۹۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۴۱ نفر خدمات فوریت‌های پزشکی را در محل دریافت کردند.

وی افزود: از یک هزار و ۸۹۳ بیمار و مصدومی که به مراکز درمانی منتقل شدند، یک هزار و ۳۶ نفر (۵۵ درصد) مربوط به حوادث غیر ترافیکی و ۸۵۷ نفر (۴۵ درصد) مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

یکتاپرست گفت: هفته گذشته ۳۴۱ نفر خدمات درمانی در محل دریافت کردند که از این تعداد ۱۹۶ نفر (۵۷ درصد) در حوادث غیرترافیکی و ۱۴۵ نفر (۴۳ درصد) در حوادث ترافیکی بوده است.

معاون سازمان اورژانس کشور افزود: بیشترین حوادث ویژه ترافیکی ثبت شده در هفته گذشته مربوط به استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ حادثه، فارس با ۱۵ حادثه و سیستان و بلوچستان با ۱۴ حادثه بوده است.

وی گفت: بیشترین مصدوم حوادث ویژه ترافیکی مربوط به استان‌های خراسان رضوی با ۱۱۷ نفر، سیستان و بلوچستان با ۸۲ نفر و فارس با ۷۶ نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار