کارشناس تکنولوژی آموزش و پرورش بهارستان در خصوص نظارت بر مدارس تاکید کرد:

لزوم تعامل سازنده ناظر با معلم جهت نظارت اثربخش

بهارستان یک (پانا) - کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا متوسطه ناحیه یک بهارستان، نظارت اثربخش را تعامل سازنده معلم با ناظر در جریان نظارت دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تعامل سازنده ناظر با معلم جهت نظارت اثربخش

بازدید و نظارت از مدرسه و کلاس‌های درس ناحیه یک بهارستان، توسط معاون آموزش متوسطه، مدیر گروه‌های آموزشی متوسطه وسرگروه های درسی این ناحیه انجام شد.

زهرا صادقی کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه ناحیه یک بهارستان در رابطه با اهمیت نظارتی رشد و پیشرفت در مدارس، افزود: هر جا برنامه‌ای منسجم و با اقتدار برای بازدید، نظارت، کنترل و رصد مدارس داشته‌ایم مشکلات به حداقل رسیده و موفق تر عمل کرده ایم و با ورود برنامه وزارتی نظارت بالینی و تبیین اهداف آن، جایگاه مثبت گروه‌های آموزشی و رابطین نظارت تثبیت شده است.

وی در ادامه به ابعاد گسترده مسئولیت های گروه‌های آموزشی آموزش‌وپرورش اشاره کرد: ماهیت نظارت و راهنمایی مدارس مبتنی بر همکاری حرفه‌ای کارکنان آموزشی است و برای اصلاح فرآیند تدریس و یادگیری طراحی شده است و ماهیتی کنترل کننده ندارد و هدف آن نه قضاوت در رابطه با شایستگی معلمان و نه کنترل کار آنان است، بلکه همکاری با آنان برای اصلاح آموزش است.

صادقی در ادامه افزود: با توجه به اینکه نظارت آموزشی، آگاهانه و هدفدار است. هدف از طرح نظارت بر فرایند آموزشی و بازدید از مدارس و کلاس‌های درس، اصلاح و بهبود کیفیت آموزشی است بنابراین در صورت برخورد با هرگونه مشکل یا نارسایی وظیفه داریم که مسئله را با آرامش، گفتگوی سازنده و نیز برخورد ارشادی حل کرده و در همه حال خود را پشتیبان و یاور دبیران و دانش‌آموزان بدانیم و با ایجاد حس همدلی و اشتراک در تدریس سطح سواد آموزشی را بالا ببریم.

زهرا صادقی، کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه در خصوص مدیران و دبیران نمونه گفت: خواستار تشویق و تجلیل از مدیران نمونه و دبیران توانمند، در راستای بهبود امور هستیم و برای بدست آوردن موفقیت باید تشویق و انگیزه مستمر داد.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی بیرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار