رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی:

هیئات مذهبی وظیفه برگزاری برنامه‌‌های مرتبط با حوزه قرآن و عترت در مدارس را برعهده دارند

مشهد (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت تشکل دانش‌آموزی هیات‌های مذهبی وظیفه برگزاری برنامه‌های مرتبط با حوزه قرآن و عترت در سطح مدارس را برعهده دارند.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هیئات مذهبی وظیفه برگزاری برنامه‌‌های مرتبط با حوزه قرآن و عترت در مدارس را برعهده دارند

دومین جلسه تشکل دانش‌آموزی هیات های مذهبی همراه با انتخابات شورای مرکزی هیات های مذهبی استان با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به مدت ۲ ساعت برگزار شد.

سید اسماعیل اصغر زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز گفت: برگزاری هیات یکی از دیرینه ترین سنت های ماست‌ و این سنت در فضای آموزشی و مدارس ما هم باید شکل بگیرد. تشکل هیات های مذهبی، تشکلی نو است که وظیفه برگزاری برنامه های مرتبط با اداره قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس را برعهده دارد.

وی افزود: همزمان با برگزاری دومین جلسه مسئولین تشکل های هیئات مذهبی مدارس دخترانه سراسر مشهد، انتخابات شورای مرکزی هیئات مذهبی نیز برگزار می شود. تشکل هیئت مذهبی ۱۳ کمیته دارد، در انتخابات برای هر کمیته یک نفر با رأی خود دانش آموزان منتخب می شود که وظیفه رصد و ارزیابی آن کمیته در سطح مدارس استان را برعهده دارد.

وی گفت: هیات های مذهبی تشکلی موثر است و از اولین فعالیت های هیئات مذهبی در سطح مدارس می توان به برپایی مواکب درون مدرسه ای، مراسم های عزاداری، محافل انس با قرآن و حدیث کساء و... در ایام دهه فاطمیه و هفته قرآن و عترت و نماز اشاره کرد.

دانش آموز خبرنگار: زینب طلوع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار