اجرای طرح «باک پُر» منجر به کاهش عرضه سوخت قاچاق در مرز پرویزخان می‌شود

تهران (پانا) -  سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت در راستای مصوبه‌های کمیته هماهنگی مرز، پیگیر اجرای طرح «باک پر» برای کامیون‌های عراقی هستیم و با اجرای کامل آن شاهد کاهش قابل توجه عرضه سوخت قاچاق در این مرز خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۳۲۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «باک پُر» منجر به کاهش عرضه سوخت قاچاق در مرز پرویزخان می‌شود

به گزارش ایرنا، رضا قربانی افزود: رایزنی‌هایی با طرف عراقی برای اجرای کامل طرح «باک پُر» انجام شده و در این راستا با هرگونه قاچاق سوخت در این مرز برخورد جدی می‌شود و اجازه نخواهیم داد سوداگران سوخت با خیالی راحت به قاچاق این سرمایه ملی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق سوخت از سیاست‌های اصلی گمرک است و برای این کار تمام تلاش خود را خواهیم کرد و کنترل مبادی ورودی گمرک در پرویرخان تقویت می شود.

سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان همچنین تصریح کرد: در راستای مقابله با قاچاق سوخت با تلاش و پیگیری پرسنل این گمرک در یگان حفاظت و همکاری پلیس اقتصادی مرز تعداد یک هزار و ۱۰۰ گالن ۲۰ لیتری سوخت شامل بنزین و گازوئیل از سوداگران کشف شد.

وی با قدردانی از تلاش های پرسنل یگان حفاظت، حراست و پلیس اقتصادی مرز گفت: مرز پرویزخان یکی از مرزهای مهم کشور در صادرات کالا و ترانزیت سوخت در غرب کشور است که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۶۶۰ میلیون دلار کالا از این مرز به عراق صادر شد.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشت که سهم استان کرمانشاه ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بود و در بین گمرکات استان گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داد.

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار