مشاور متخصص خانواده:

ایجاد نشاط و شادابی، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است

شاد زیستن برای کودکان به همان اندازه مهم است که تغذیه خوب، محبت کردن و محافظت از آنها اهمیت دارد

شهرری دو (پانا) - مشاور متخصص خانواده و کودکان، ایجاد نشاط و شادابی را یکی از موثرترین روش‌ها، برای افزایش بهداشت روانی در جامعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد نشاط و شادابی، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است

مرتضی مجدفر، مشاور خانواده از برگزاری‌ کارگاه اصول شاداب‌سازی در مدارس، با هدف ایجاد زمینه‌های شادی در کودکان خبر داد و در گفت‌و‌گو با پانا اذعان کرد: «شاد زیستن برای کودکان به همان اندازه مهم است که تغذیه خوب، محبت کردن و محافظت از آنها اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی، روانی، فیزیکی و جسمانی کودکان وابسته به ایجاد حس شادی در آنها است. ایجاد نشاط و شادابی یکی از موثرترین روش‌ها، برای افزایش بهداشت درمانی جامعه است. مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی می‌تواند با به وجود آوردن زمینه‌ی شادی باعث بهروزی جامعه شود، اگر در مدارس شوق زندگی کردن به وجود آید، خود به خود بر بهبودی جامعه اثرگذار خواهد بود.»

وی افزود: «دانش‌آموزان مهم‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشور محسوب می‌شوند، عواملی که سبب رشد این سرمایه ملی می‌شود، مهارت‌های رفتاری و گفتاری است‌. ایجاد نشاط و شادابی در مدارس، باعث تکامل همه‌ ابعاد وجودی دانش‌آموز، در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود، چنانچه یکی از این ابعاد مورد غفلت قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌های مورد نیاز دست نخواهد یافت. »

مجدفر گفت: «زندگی با شادی و نشاط معنا پیدا می‌کند و در پرتو آن دانش‌آموزان به ویژه نوجوانان می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند، جامعه و مدرسه‌ای زنده و پویا است که عناصر شادی‌آفرین در آن فراوان باشد، مدرسه اگر یک‌رنگ و غم‌زده باشد، دانش‌آموزان به جای سرزندگی و شادابی، انزجار و حسادت را می‌آموزند. در مدرسه‌ای پویا، امید به زندگی و موفقیت، به شناخت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان کمک می‌کند.»

این مشاور خانواده، اظهار کرد: «از جمله روش‌های شاداب‌سازی ظاهری مدارس می‌توان به فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه، پوشش زیبا دبیران و کارکنان و دانش‌آموزان، رعایت بهداشت و دیگر فعالیت‌ها اشاره نمود، اگر قرار باشد روح دانش‌آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم شروع شود.»

مجدفر با توجه به اهمیت داشتن جامعه‌ای شاد، تأکید کرد: «درواقع رشد پایدار ما وابسته به شادی است، موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد، نشاط و شادمانی باعث می‌شود ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا شود.»

مرتضی مجدفر مشاور خانواده و کودکان در پایان ضمن اشاره به تلاش‌های آموزش و پرورش برای شاداب‌سازی فضای مدارس، خاطرنشان کرد: «با هماهنگی معاونت پرورشی و استفاده از ظرفیت برون سازمانی به کلیه حاضرین در این مراسم و مدیران، بسته آموزشی کتاب مدارس شاد، هدا شد.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا خسروزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار