مراقب سلامت یک مدرسه در مشهد:

مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و تمرکز بیشتر در کودکان می‌شود

مشهد (پانا) - مراقب سلامت مدرسه پنجم مهر مشهد گفت صبحانه سالم یکی از مهمترین وعده‌ها در طول روز است. چرا که مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و تمرکز بیشتر در کودکان و نوجوانان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و تمرکز بیشتر در کودکان می‌شود

سپیده محرابی در گفت‌وگو با پانا گفت: یک صبحانه سالم و کامل باید شامل پروتئین، غلات، سبزیجات، میوه جات و لبنیات فاقد چربی باشد و حدود بیست الی سی درصد انرژی مورد نیاز و کالری مورد نیاز بدن را تامین می کند. بهتر است که در وعده صبحانه از مواد غذایی که حاوی قند زیاد و یا مواد افزودنی است اجتناب کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه صبحانه نمی‌خورند که این امر می‌تواند تاثیرات منفی بر رشد جسمی و ذهنی آنها داشته باشد.

مراقب سلامت مدرسه پنجم مهر عنوان کرد: کودکی که تمام شب را غذا نخورده و بدون خوردن صبحانه به مدرسه می آید قند خونش افت می‌کند و انرژی کافی ندارد، بنابراین شرایط یادگیری خوبی هم نخواهد داشت.

محرابی در پایان اظهار کرد: مصرف صبحانه سالم باعث افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان و نوجوانان می‌شود و مواد لازم برای سوخت و ساز مغز و دیگر ارگان‌های بدن دانش آموزان را تامین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که دانش آموزان دچار کسلی و خواب آلودگی صبحگاهی شوند.

دانش آموز خبرنگار: یاسمین شعبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار