رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

سازوکار تغییر و تحول در حوزه مدیریتی باید در راستای ارتقا‌ و بهبود عملکردها باشد

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان‌ گفت سازوکار تغییر و تحول در حوزه مدیریتی باید در راستای ارتقا‌ و بهبود عملکردها باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سازوکار تغییر و تحول در حوزه مدیریتی باید در راستای ارتقا‌ و بهبود عملکردها باشد

حجت الإسلام و المسلمین براتی زاده با تأکید بر بایسته های واقعی و منطق اصلیِ اعمال تغییرات در حوزه ها و سطوح مدیریتی مختلف اظهار کرد: بهترین حالت ممکن این است که تحولات و انتصابات در عرصه های مدیریتی متعدد، هدفمند،برنامه محور و مبتنی بر اصول و موازین قانونی و بطور کلی در راستای ارتقاء و بهبود عملکرد ها و در عین حال تسهیل کننده زمینه های ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)،حلم،صبر و بردباری،حسن خلق در رفتار و تقوا و پرهیزکاری(ورع) را از جمله کارویژه های مهم مدیران موفق برشمرد و اظهار کرد:این خصوصیات و ویژگی ها از مواردی است که همه افراد جامعه در راه رسیدن به سعادت می توانند از آن بهره مند شوند ولی با توجه به حساسیت مضاعف در حوزه مسئولیت ها، این موضوع بیشتر درباره مدیرانی که وظیفه خدمتگزاری به مردم را بر عهده دارند؛ مورد انتظار است.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به وجود التهابات در حوزه بازار در طول دوران خدمت و مسؤولیت بیش از 7 سال مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: با وجود این التهابات در مدت زمان مدیریت ایشان می توان عملکرد این مجموعه را قابل قبول دانست.

براتی زاده گفت: مقابله با عوامل بی ثبات کننده و اجرای سازوکارهای تنظیم حوزه بازار فراتر و بیشتر از بعد رسیدگی های قضایی که بعنوان وظایف ذاتی تعزیرات حکومتی در قالب مجازات های قانونی نمودار می شود؛ به سیاستگذاری، برنامه ریزی بلندمدت و اتخاذ تصمیمات کلان نیاز دارد که در دولت ها شکل می گیرد و بخشی از آن توسط نمایندگان دولت در دستگاه های اجرایی استان عینیت می یابد لذا اداره کل تعزیرات حکومتی می تواند صرفا بخشی از این مأموریت ها و کارکردها را اجرایی نماید و به تنهایی و با ظرفیت های موجود و بدون همکاری و هم افزایی و فارغ از در نظر گرفتن این سیاستگذاری ها قادر نیست که به موفقیت کامل دست یابد.

رئیس کل دادگستری استان، اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از بروز التهابات و تلاطم و بی ثباتی قیمت ها و جلوگیری و مقابله با گران فروشی و تنظیم بازار را مهمترین انتظار مردم از دستگاه های مسؤول از جمله تعزیرات حکومتی برشمرد و بیان کرد: عدم مدیریت صحیح، نظارت ناکافی و مقطعی و عدم برنامه ریزی درست و هدفمند باعث تشدید شکاف طبقاتی و تظاهر دیگر تبعات منفی می گردد.

سیدالموسوی، مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی استان، در جلسه ضمن ارائه گزارشی از دوران مدیریت چندین ساله خود در این مجموعه، اتکاء به خردجمعی، فعال سازی کارگروه های نظارتی بطور ویژه و دائمی،همکاری و هم افزایی و تعامل سازنده با دیگر دستگاه ها، قرار گرفتن در بین دستگاه های اجرایی برتر در طول سالیان مختلف و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با برخی دستگاه های اجرایی را از دستاوردهای مهم طی این بازه زمانی برشمرد .

در این مراسم ذاقلی، قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی کشور نیز ضمن تشریح مهمترین وظایف و مسؤولیت های سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: وظیفه این مجموعه کشف تخلفات نیست. بلکه پس از وصول گزارش از سوی ضابطان خاص از جمله صمت، جهادکشاورزی و ... اقدام و مبادرت به تشکیل پرونده و رسیدگی و تعیین و اعمال مجازات می کند.

وی اعمال دقیق قوانین و مقررات و اجرای مجازات های بازدارنده و طراحی گشت های مشترک نظاتی را از جمله برنامه های مهم سازمان متبوع خود دانست و از دستگاه های کاشف تخلفات خواست نقش محوری و حضور پررنگ تری در بازار داشته باشند.

گفتنی است در جریان این مراسم ضمن تکریم و تجلیل از زحمات چندین ساله سیدالموسوی، مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی استان، ملکی صادقی -که پیش از این، عنوان معاون اجرایی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان لرستان را در کارنامه خود دارد- بعنوان مدیر کل جدید این مجموعه معارفه شد.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار