حسن پور در گفت‌وگو با پانا:

عدم توجه به «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» دلیل اصلی رد کلیات بودجه بود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان اشاره کرد و گفت براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی، افزایش حقوق باید مطابق با تورم باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
عدم توجه به «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» دلیل اصلی رد کلیات بودجه بود

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با پانا در خصوص علت اصلی رد کلیات لایحه بودجه 1403، اظهار کرد: «موافقان و مخالفان موضوعاتی مطرح کردند که عمده ترین دلیلی که مخالفان کلیات لایحه بودجه مطرح می‌کردند این بود که به بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه پرداخته نشده است. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه اصلی نمایندگان بود.»

وی به افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان اشاره کرد و افزود: «براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی، افزایش حقوق باید مطابق با تورم باشد. کارمند چگونه باید فاصله بین تورم و افزایش حقوق را جبران کند؟ آیا باید با تخلف این تفاوت را جبران کند؟ ما باید این تفاوت را جبران کنیم تا بهره‌وری افزایش یابد و کارآمدی کارکنان دولت بیشتر شود.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «دولت باید تورم را کاهش دهد یا افزایش حقوق را متناسب با تورم پیش‌بینی کند.»

لازم به ذکر است، نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه با ۹۱ رای موافق، ۱۲۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند.

طبق گفته رییس مجلس دولت باید ظرف ۷ روز اصلاحاتی در بخش اول لایحه بودجه اعمال کرده و مجددا لایحه را به مجلس ارائه کند.

براساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­های سرمایه­ای و مالی و اجزای اصلی آنها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار