هاشمی خبر داد؛

خصوصی‌شدن استقلال و پرسپولیس تا پایان ‌1402

‌تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان از خصوصی‌شدن استقلال و پرسپولیس‌ تا پایان سال 1402 خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خصوصی‌شدن استقلال و پرسپولیس تا پایان ‌1402

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در سالن همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران میهمان‌ دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران بود. وی در پاسخ به سئوالات آن‌ها، با اشاره به برگزاری نشست‌ها با جامعه دانشگاهی و علمی کشور به شکل مستمر، بر اهمیت این نشست‌ها در توسعه ورزش کشور و رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: در سفر‌های استانی، یکی از برنامه‌های ما دیدار با جامعه علمی و دانشگاهی است.

‌هاشمی تیم‌داری و باشگاه‌ها‌داری را از وظایف وزارت ورزش ندانست و از خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس، تا پایان سال 1402 خبر داد و گفت: با راهکار‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی در نظر گرفته است، این باشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان عمومی‌کردن ورزش را از رسالت‌های این وزارتخانه برشمرد و با انتقاد از کوتاهی‌های بعمل آمده در این راستا، گفت: به طور جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

هاشمی با مهم خواندن بحث توسعه صنعت ورزش در دنیا، تصویب قانون باشگاه‌داری را عاملی مهم در سرعت بخشی به این اتفاق مهم در ورزش کشور دانست و افزود: متأسفانه تا زمانی که قوانین نظام باشگاه‌داری در مجلس تصویب نشود، نمی‌توانیم حرفی در صنعت ورزش داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان بر آمادگی این وزارتخانه بر برگزاری دوره‌های کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان تربیت‌بدنی تأکید و این دوره‌ها را اهرمی در بالا بردن مهارت‌های فنی این دانشجویان دانست و بیان کرد: این آمادگی را داریم که از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌بدنی در ادارات کل و مجموعه ستادی وزارت بهره بگیریم و کم‌کم دانشجویان وارد فاز کاری شوند.

هاشمی بر لزوم تلقی‌شدن مربیگری به عنوان یک شغل اشاره‌ و تصریح کرد: تا کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دغدغه‌ای برای آینده شغلی خود نداشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام خبر ایجاد ۹۰ هزار شغل در ۳۲ هزار باشگاه در تهران، بر ضرورت ایجاد ۱۸ هزار شغل دیگر به این مقدار تأکید کرد.

هاشمی با بیان توسعه باشگاه‌داری به عنوان یکی از راهکار‌های ایجاد شغل به در نظرگرفتن بیش از ۳ هزار همت برای توسعه باشگاه‌داری در برنامه جدید اشاره کرد.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه فارغ التحصیلان رشته تربیت‌بدنی نسبت به دیگر رشته‌ها آینده شغلی بهتری دارند، گفت: این وظیفه ما مسئولین است که دغدغه‌ها را برای دانشجویان رفع کنیم و موانع را از سر راه آن‌ها برداریم.

هاشمی بازسازی پیست دوومیدانی دانشکده تربیت‌بدنی تهران را از برنامه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان برشمرد و از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای بازسازی این پیست، تا پایان سال ۱۴۰۳ با کمک نیرو‌های فنی و مهندسی خبر داد.

وزیر ورزش و جوانان در تشریح زیرساخت لازم برای در اختیار گذاشتن پروژه‌های نیمه تمام به فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی، اظهار داشت: در راستای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام، اگر بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند، پروژه‌های ورزشی نیمه تمام را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم که پروژه‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار