تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون عنوان کرد:

ترویج و نهادینه کردن فرهنگ آشنایی با شهدا برای نسل جوان ضروری است

اسلامشهر (پانا) - تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ آشنایی با سیره شهدا، برای نسل جوان را امری مهم برشمرد که با استفاده از کتب جالب و مستندهای تلویزیونی باید انجام شود.

کد مطلب: ۱۴۳۱۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج و نهادینه کردن فرهنگ آشنایی با شهدا برای نسل جوان ضروری است

امیر اسکندری، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون است که در آثار خود بیشتر سعی دارد با نوجوانان ارتباط برقرار کند و مستند داستانی فرزندان روح‌‌الله نیز گواه این موضوع است.

وی در رابطه با نقطه شروع فعالیت‌های خود در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «از دوره نوجوانی به عکاسی و فیلمسازی، توجه به ذهنیت خلاق و جستجوگر و آشنا شدن با افراد مختلف علمی کشور، انگیزه نوشتن کتاب و تهیه فیلم در من کلید خورد و در این راستا تشویق اعضای خانواده در مرحله اول و پس از ازدواج حمایت همسرم در این مسیر از نقش بسزایی برخوردار بود و با گذراندن مقاطع کاردانی و کارشناسی، دوره کارگردانی سینما را گذراندم و به آرزوی خود، فیلمسازی و کارگردانی دست پیدا کردم و در جهت فعالیت‌های اولیه من در زمینه نویسندگی می‌توان به آثاری از جمله، آقازاده تولدت مبارک، دانشمندان سرزمین من و شعرستان و.... اشاره کرد و آثار پخش شده تلویزیونی هم مدافعان آموزش، یار دبستانی من سلام، قطعه فرشتگاه و فرزندان روح الله هستند.»

وی در رابطه با اینکه نوجوانان و کودکان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی هستند، بیان کرد: «مهم‌ترین مخاطبین آثار من دانش‌آموزان، والدین و مجموعه آموزش و پرورش هستند و بیشترین زمان ممکن را برای دیدن آثار دارند و بدون شک می‌توانندارتباط خوبی با آثاری که برای دانش‌آموزان ساخته می‌شوند، برقرار کنند.»

اسکندری با اشاره به آخرین اثر خود با عنوان فرزندان روح‌الله، افزود: «همواره درک درست شهدا برایم دغدغه بود و بسیار مشتاق بودم که بتوانم برای معرفی بهتر شهدا کاری انجام دهم. از طرفی هر زمان که با پسر نوجوانم به گلزار شهدا در بهشت‌زهرا (س) می‌رویم سئوالات زیادی در مورد شهدا می‌پرسد که احساس کردم این سوالات برای بسیاری از کودکان و نوجوانان مطرح است. از همانجا انگیزۀ تولید فیلم مستند داستانی "فرزندان روح‌الله" در ذهنم شکل گرفت.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «فرزندان روح‌الله در مدت زمان ۲۴ دقیقه، به‌طور ویژه به سبک زندگی شهیدان والامقام "سید مرتضی آوینی" و "محمدابراهیم همت" ، "سید محمدعلی جهان‌آرا" و برای گروه سنی نوجوان تهیه شده است. در این مجموعه ریحانه عظیم‌وند، شخصیت اصلی فیلم، دانش‌آموز نوجوانی است که علاقه بسیاری به کتابخوانی و آشنایی با شهدا دارد. برهمین اساس او در فیلم، شخصیت واقعی خودش را ایفا می‌کند. ریحانه در تلاش است به همراه همکلاسی‎ و معلمان خود خواسته، فرزندان امام روح‌الله(ره) را بشناسند. آنها با حضور در قطعه شهدای گمنام بهشت‌زهرا (س)، جهت آشنایی بیشتر به پژوهشگاه و کتابخانه بهشت زهرا (س) می‌روند .»

وی ادامه داد:«ریحانه و همکلاسی‌های او هرکدام زندگینامه و خاطرات یکی از شهدا را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند. بعد از تحقیق و آشنایی، بر سرمزار شهدا حاضر می‌شوند و نتیجه تحقیقات و شناختی که پیدا کرده‌اند را به دیگر همکلاسی‌ها ارائه می‌کنند. این مستند داستانی که برای رده سنی نوجوان تولید شده برگرفته از فرهنگ عظیم عاشورا و با هدف معرفی شهدا است و امسال از شبکه تهران و سپس شبکه پویا و همزمان با اربعین امام حسین‌ (ع) از شبکه آموزش سیما به نمایش درآمد.»

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان تلویزیون در رابطه با فعالیت ‌های خود در آینده افزود: « اصلی‌ترین اولویت من، تولید ۲۴ قسمت برنامه تلویزیونی و معرفی ۷۲ شهید دفاع مقدس است و امیدوارم در ادامه از مشارکت و حمایت‌های مسئولان و دستگاه‌های متولی فرهنگی ، هنری ، ارزشی و انقلابی بهره‌مند شوم.»

امیراسکندری در پایان با اشاره به ظرفیت و استعداد بالای دانش‌آموزان شهرستان‌اسلامشهر که در این مجموعه از آنان استفاده شد، خاطرنشان کرد: «لازم است از همکاری‌های مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر، قدردانی کنم که بعد از تولید و پخش قسمت اول فرزندان روح‌الله، حمایت خوبی داشتند تا دانش‌آموزان مستعد شهرستان اسلامشهر را برای قسمت‌های بعدی سریال‌های هنری شناسایی و از آنها استفاده کنم.»

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه رشیدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار