با حضور وزیر علوم و معاون علمی رئیس‌جمهوری صورت گرفت؛

رونمایی از ۲۷ محصول فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش

تهران (پانا) - در اولین روز از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون علمی رئیس جمهوری و وزیر علوم از ۲۷محصول فناورانه پارک‌های فناورانه و پژوهشگاه‌ها رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از ۲۷ محصول فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش

در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهوری و محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم از ۲۷ محصول رونمایی شد.

این محصولات از سوی پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در مقیاس نیمه صنعتی به تولید رسیده‌اند.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار با اشاره به برگزاری نمایشگاه های استانی هفته پژوهش اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها از ۱۱ تا ۱۹ آذرماه با همکاری استانداری‌ها برگزار شده و از روز گذشته با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد و مهار تورم آغاز شد.

وی تجلیل از ۳ استاندار با بیشترین همکاری و ۳ دانشگاه برتر را از برنامه‌های جانبی در هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: هر ساله نمایشگاه تستا همزمان با نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می شد ولی این‌ برگزاری همزمان آن با این دو نمایشگاه امسال میسر نشد. در این‌ نمایشگاه ۲۰۸۸ محصول ثبت‌نام کردند که امروز ۲۷ محصول رونمایی شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم این‌ نمایشگاه گفت: در بخش تستا فقط از سوی شرکت صنایع پتروشیمی ۲۰۰ نیاز عرضه شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ انجمن علمی در کشور ایجاد شده است، گفت: برگزاری نشست انجمن های علمی از دیگر برنامه‌های هفته ملی پژوهش است و این نشست یک رویداد دوطرفه با محوریت این نهادهای ترویجی و علمی است.

به گفته وی، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران در دانشگاه شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است و همچنین هفتمین جشنواره آن اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار می‌شود که این رویداد در حوزه علوم پایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار