وزیر اقتصاد در هفتاد و هشتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زنجان:

اراده دولت بر پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد است

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد با تشریح اقدامات انجام شده برای تسهیل فضای کسب و کار و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد اعلام کرد‌ در این راستا بخشنامه‌های گمرکی در سال جاری به نصف بخشنامه‌های صادر شده در مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۴۳۰۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اراده دولت بر پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد است

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ‌از شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زنجان با تاکید بر اینکه همواره یکی از بهترین و راهگشاترین جلسات، نشست‌های گفتگوی دولت و بخش خصوصی است چرا که از نزدیک مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی بررسی و پیگیری می‌شود، ادامه داد: مسیر توسعه اقتصادی استان زنجان، مسیر قابل توجهی است و این استان در برخی صنایع حتی به صورت انحصاری در کشور پیشتاز است.

وی به فعالان اقتصادی استان زنجان که با تمام محدودیت‌ها و مشکلات، توسعه این استان را به خوبی پیش برده‌اند خدا قوت گفت و افزود: ما به عنوان وزارت امور اقتصادی و دارایی و متولی پایش محیط کسب و کار، به خوبی محدودیت‌های شما را درک می‌کنیم تلاش کرده‌ایم تا به وسع خود صدای فعالان اقتصادی را بشنویم.

خاندوزی اظهار کرد: در جلسات همواره به مدیران تاکید می‌کنم، زمانی موفق خواهید بود که وکیل مدافع فعالان اقتصادی استان باشید و مشکلات آنها را برای گره گشایی پیگیری و منتقل کنید.

وی با پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی این استان در خصوص عوارض مالیاتی شمش روی، وعده داد که مطالبات آنها را هم در دولت و هم در بورس کالا پیگیری کند.

استقرار نماینده ویژه بانک مرکزی در استان یکی دیگر از مطالبات فعالان اقتصادی از وزیر اقتصاد بود که در این زمینه نیز وعده پیگیری از رئیس کل بانک مرکزی را داد.

خاندوزی همچنین درباره گلایه فعالان اقتصادی از کثرت بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها با اشاره به اینکه این موضوع یکی از معضلات قدیمی در اقتصاد ایران است، تاکید کرد ما در این زمینه در کنار فعالان اقتصادی هستیم و به نوبه خود این موضوع را پیگیری و در زیر مجموعه‌های خود اجرا می‌کنیم چرا که قائل به پیش‌بینی پذیری اقتصاد هستیم و یکی از مسیرها همین عدم تعدد بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها و پیش بینی پذیر شدن آنهاست.

وزیر اقتصاد به کاهش بخشنامه‌های گمرکی اشاره کرد و افزود: تقریباً نصف میزان بخشنامه‌های سال گذشته گمرکی در ۸ ماهه امسال صادر شد چرا که گمرک هم مستقلا با دستگاه‌های متولی صادرات در ارتباط است و ممکن است به دلیل میزان نیاز بازار، آن دستگاه‌ها اعلام کند که بخشنامه صادر شود یا خیر که در این زمینه سعی کردیم این نوع تعاملات را اصلاح کنیم افزایش بخشنامه‌ها از این محل را نداشته باشیم.

‌وی همچنین به انتشار بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های سازمان امور مالیاتی ۱۰ روز پیش از ابلاغ به فعالان اقتصادی اشاره کرد و این اقدام را در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد برشمرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اجرای ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای حیاتی که کد ساتا یا همان تخصیص ارز بانکی ندارند حتی پیش از مصوبه شورا، برای حل معضل قدیمی رسوب کالا، یادآور شد: علی رغم اینکه مصوبه شورای عالی امنیت ملی هنوز به دست ما نرسیده بود اما فعالان اقتصادی می‌توانند ترخیص ۹۰ درصدی را داشته باشند و این موضوع در برنامه هفتم نیز دیده شد تا چند سال به طور مستمر انجام شود.

وی در پاسخ به مطالبه برخی فعالان اقتصادی برای مشمول شدن برخی دیگر از کالاها در موضوع مصوبه ترخیص ۹۰ درصدی که به اعتقاد آنها برای تولید آنها حیاتی است، وعده داد که این موضوع را از بانک مرکزی پیگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار