مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

مرجعیت معلم و مدرسه با تصویب تاثیر قطعی معدل در نتیجه کنکور ترمیم شد

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش تاثیر قطعی معدل دانش‌آموزان در کنکور سراسری باعث شد مرجعیت معلم و مدرسه بار دیگر به دست بیاید، گفت مرجعیت مدرسه در گذشته دچار مشکل شده بود که با روش جدید برگزاری کنکور این اتفاق ترمیم شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۰۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مرجعیت معلم و مدرسه با تصویب تاثیر قطعی معدل در نتیجه کنکور ترمیم شد

سیدمجتبی هاشمی در نشست شورای معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان البرز که با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش به مناسبت دومین سفر ریاست جمهوری به استان البرز برگزار شد، گفت: حکمرانی آموزش و پرورش باید حفظ شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزرات آموزش و پرورش با اشاره به اجرای اتفاقات بعضا چندیدن ساله در دولت مردمی اظهار کرد: موضوع رتبه‌بندی معلمان با همه چالش‌هایش حداقل ۱۱ سال متوقف شده بود و ما همه بهانه‌ها و مشکلات گذشتگان را برای عدم اجرای رتبه‌بندی داشتیم اما سعی شد رتبه‌بندی با همه چالش‌هایش اجرا شود و یک اتفاق چندین ساله به نتیجه برسد.

هاشمی با بیان اینکه جذب معلم امسال، یکی از اتفاقات تاریخی آموزش و پرورش بود، افزود: اگرچه می‌توان اِشکالاتی را برای این روش متصور شد اما اگر وضعیت جذب را با گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که وضعیت جذب نسبت به گذشته متحول شده و البته باید بهتر نیز شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به موضوع افزایش تاثیر قطعی معدل دانش‌آموزان در کنکور سراسری گفت: کنکور، سیاه‌چاله‌ای بود که نظام تعلیم و تربیت کشور را دچار چالش کرده بود و این اتفاق باعث شد مرجعیت معلم و مدرسه بار دیگر به دست بیاید. مرجعیت مدرسه در گذشته دچار مشکل شده بود که با روش جدید برگزاری کنکور این اتفاق ترمیم شده است.

وی با اشاره به شرایط جدید جذب مدیران مدارس اظهار کرد: برگزاری آزمون‌های کلیشه‌ای که به هیچ وجه ملاک مناسبی برای جذب یک مدیر تراز در نظام تعلیم و تربیت کشور نبود و مدل جدید جذب معلم، اتفاقات بسیار بهتری را در این حوزه رقم می‌زند.

هاشمی با اشاره به اصل حاکمیت در آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی سند ۲۰۳۰ حذف اصل حکمرانی از آموزش و پرورش بوده و در این زمینه نباید به هیچ وجهی نظارت بر فرایند تعلیم و تربیت به دیگران تفویض شود.

وی در پایان از زحمات همکاران آموزش و پرورش استان البرز در برگزاری مناسب سامانه ارتباط مردمی رئیس جمهوری در آموزش و پرورش استان البرز تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار