معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

انس با قرآن مقدمه اصلی خودشناسی و خداشناسی است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت انس با قرآن در بین دانش‌آموزان، شناخت حقیقت قرآن را لازمه خودشناسی و خداشناسی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن مقدمه اصلی خودشناسی و خداشناسی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در برنامه محفل قرآنی دختران فاطمی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها و توانمندسازی معلمان در راستای تقویت مهارت روخوانی در دوره ابتدایی وظیفه ماست.

وی افزود: تمهید مقدمات، ایجاد بستر برای تقویت مهارت قرآنی در دانش‌آموزان در دارالقرآن‌ها و مدارس امری است که امروزه باید هرچه بیشتر از قبل در دستگاه تعلیم و تربیت به آن اهتمام ورزید.

پناهعلی حسین زاده ادامه داد: آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در دوره متوسطه اول و آموزش مهارت قرآنی در دوره دوم متوسطه بر عهده نهاد آموزشی و پرورشی است بر اساس این نکات کلیدی قرار است تا تمامی مراکز تربیتی بر اساس آموزه های دینی قرآن طراحی شوند که اگر چنین برنامه پر ثمری اتفاق بیفتد بدون شک تربیت دینی و اعتقادی که مدنظرمان است را شاهد خواهیم بود.

هرچقدر با حقیقت انس بگیریم قطعا خود و خدا را بهتر می‌شناسیم

وی افزود: امروز به برکت قرآن تمامی معادلات دنیا به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است که اقتدار و آزادی خواهی سرزمین هایی چون سوریه، عراق، یمن، لبنان و غزه در سایه آموزه‌ها و دستورات قرآن است که به ما سفارش می‌کند تا هیچگاه ذلت را نپذیریم.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: ما امروز خوشحالیم که حداقل در خانواده ها این اتفاق افتاده که بتوانیم محافل انس با قرآن را در بین دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم که خداوند متعال به احترام ائمه اطهار به همه ما به عنوان معلم، پدر و مادر توفیق عنایت کند تا بتوانیم امانات خداوند که فرزندان این مرز و بوم هستند که را در راستای قرآن و کتاب الهی تربیت کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار